Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent del nou ministre d'Energia, Álvaro Nadal, davant del ple del Senat o davant la Comissió d'Indústria, perquè done compte de la situació del projecte energètic Castor. Compromís exigix explicacions després d'haver finalitzat el període d'hibernació al qual va ser sotmès el projecte i en haver-se complert el termini en què l'Institut Tecnològic de Massachusetts havia de lliurar el seu informe al govern sobre el possible futur de la planta i la compatibilitat de l'emmagatzematge submarí amb la falla geològica existent.
Segons el senador de Compromís, Jordi Navarrete, "no pot passar un dia més sense que el ministre doni explicacions dels detalls del procediment de segellat del magatzem subterrani i de les previsions de futur d'aquest projecte, que haurà d'abordar com més aviat millor".
D'altra banda, Compromís ha reiterat a tots els partits que facen valer a Madrid l'acord unànime de les Corts Valencianes d'octubre de 2013 per desmantellar el Castor. "Després de la configuració del nou govern, ha arribat el moment: han de complir la seva paraula", ha demanat Navarrete.
Compromís ha advertit que les comarques del Maestrat i les Terres de l'Ebre "no poden seguir vivint amb la incertesa en el firmament d'un projecte que suposa una amenaça potencial per a la seva seguretat i els fonaments d'amplis sectors econòmics del territori".
Compromís reclama la compareixença del ministre d'Energia al Senat per explicar el futur del Castor
La formació reclama a tots els partits que complisquen l'acord unànime de les Corts Valencianes per desmantellar el projecte
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 10 de novembre de 2016 a les 17:02
Actualitzat el 10 de novembre de 2016 a les 17:10
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa