Concentració conjunta dels sindicats d'ensenyament i salut a Tortosa

Una vuitantena participants, entre ells docents i professionals de la salut, demanen que es revertisquen les retallades que van assumir, un cop superada la crisi

Publicat el 29 de novembre de 2018 a les 20:31
Actualitzat el 29 de novembre de 2018 a les 20:54
Una vuitantena de persones han participat a la concentració conjunta a Tortosa, este dijous a la tarda, dels sindicats d'ensenyament, salut i administració pública, CGT, USPEC, ASPEC i CATAC-IAC. Els docents i els treballadors de salut i de l'administració han reclamat que es revertisquen les retallades de sous i personal que van assumir durant la crisi. Els portaveus sindicats han defensat que, després de cinc anys de creixement econòmic, toca fer-ho notar al sector públic, amb el retorn de les pagues i objectius pendents, la reducció de ràtios a classe o les millores laborals dels professionals interins de la salut, entre d'altres.

Segons dades sindicals, un 16% dels docents de les Terres de l'Ebre han secundat la vaga, mentre que un 10% de metges i infermeres ho han fet a l'assistència primària i un 1,5 % als hospitals.

CATAC-IAC ha remarcat que a l'Hospital Verge de la Cinta fins a dos torns no han pogut sumar-se a la vaga perquè ja treballen amb serveis mínims i no els ha estat possible.