L'home acusat d'haver matat la seua dona al setembre de 2011 a Vinaròs i haver intentat amagar el seu cos entremig d'una paret en una casa direcció Els Eucaliptus (Amposta) ha estat condemnat a 17 anys de presó, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).
El passat dia 23 el jurat popular trobava culpable el processat i, ara, el magistrat li ha imposat una pena de 17 anys de presó, així com 10 d'allunyament dels familiars de la víctima.
Així mateix, haurà d'indemnitzar dos dels germans d'Esther Ortí amb 26.390 euros per a cada un i 61.390 per a una altra germana que és la tutora legal de la mare de la víctima, que es troba incapacitada.
En el judici, en el qual únicament va respondre a les preguntes del seu advocat, José Juan García va declarar que va matar la seva dona després d'una discussió en la qual ella estava "molt alterada" i va negar que hagués planificat la seua acció i que hagués buscat un sicari amb anterioritat.
Davant d'un jurat popular, García ha assenyalat que va citar la seua dona en un magatzem de la seua propietat a Vinaròs per dir-li que tenia una altra relació sentimental i que la deixaria. "Em va dir de tot, em va tirar una galleda de llapis al cap, vam començar a discutir i la conseqüència va ser el que va passar", va afirmar, per assegurar que la seua dona estava "molt alterada" perquè creu que sabia que ell tenia una altra relació. No obstant això, va negar que tingués pensat matar-la i que hagués buscat un sicari perquè ho fes .
El fiscal demanava 20 anys de presó per a l'acusat, a qui atribuïa assassinat, amb l'agreujant de parentiu, així com una indemnització de 90.000 euros per a cadascuna de les dues germanes de la víctima. Segons el ministeri públic, l'acusat va proposar a terceres persones la mort de la seva dona però, al no trobar sicaris, va decidir matar-la ell mateix, per la qual cosa va elaborar un pla. Els fets van succeir després que la seua amant s'assabentés que estava casat i li demanés explicacions.
Segons esta versió, José Juan un doble envà en una casa de la seua propietat al terme municipal d'Amposta, direcció l'urbanització d'Els Eucaliptus, on pretenia ocultar el cos de la seva dona, després d'haver-la estrangulat amb un cable en un magatzem de Vinaròs.
Per la seua banda, l'acusació particular sol·licitava per al processat 20 anys de presó, pena que l'acusació popular representada per la Generalitat Valenciana elevava fins als 23 anys. La defensa va demanar dos anys i sis mesos de presó per un delicte d'homicidi amb els atenuants de confessió, reparació del dany; arravatament, obcecació i trastorn mental transitori.
Condemna de 17 anys de presó per a l'acusat d'emparedar la seua dona

Ara a portada
Publicat el 29 de gener de 2014 a les 10:50
Et pot interessar
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Societat Jesús Serrano guanya el novè Premi de Narrativa Breu Ciutat d’Amposta