El Consell Comarcal del Baix Ebre avança en el finançament del transport escolar

L'ens també col·labora amb la Fundació FC Barcelona en projectes esportius per a col·lectius vulnerables

  • El president del consell comarcal del Baix Ebre, Antoni Gilabert. -
Publicat el 29 de juliol de 2024 a les 16:44
Actualitzat el 31 de juliol de 2024 a les 17:06

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha iniciat el procés per establir un model de conveni per al finançament del transport d'alumnat d'ensenyaments post obligatoris no universitaris i del transport escolar no obligatori. A més, s'ha aprovat inicialment el reglament del servei de transport escolar, marcant un pas més en la millora de la gestió d’este servei essencial per a la comunitat.

Antoni Gilabert, president del Consell Comarcal del Baix Ebre, ha declarat: "Amb l'aprovació inicial d'este reglament i la posada en marxa del model de conveni, reafirmem el nostre compromís amb l'educació i l'accés igualitari per a tots els estudiants del nostre territori. Garantir un transport segur i eficient per a l'alumnat és fonamental per assegurar la igualtat d'oportunitats."

En el mateix ple, s'ha anunciat la signatura d'un conveni amb la Fundació FC Barcelona per implementar projectes esportius al territori, amb un enfocament especial en els col·lectius vulnerables. Estes activitats es duran a terme al Perelló. “L’esport és sempre un element de trobada entre les persones i és important potenciar-lo, no només per apropar activitats que beneficien directament a la salut sinó també com una eina d'inclusió i cohesió social entre la població” ha remarcat Gilabert.

Durant la sessió, els grups del PSC i Junts han presentat dos mocions relacionades amb els Fons de Transició Nuclear, ambdós hi han votat a favor. El grup d’Esquerra Republicana hi ha votat en contra. Estes mocions tenen relació en la gestió dels recursos destinats a la transició energètica i el suport a les zones afectades. “Les mocions, en este cas, han estat una arma partidista que no donen resposta al treball conjunt que s’ha de fer i a la visió de territori que s’ha de tenir per què els recursos arriben al territori en la seua totalitat” ha conclòs Gilabert.