El conveni Córner de promoció turística ja suma 29 ajuntaments, associacions i ens privats ebrencs

La Diputació treballa també en l'elaboració d'un pla conjunt de millora de l’experiència turística a les Terres de l’Ebre

Presentació del conveni, este dijous, a l'Oficina de Turisme d'Amposta.
Presentació del conveni, este dijous, a l'Oficina de Turisme d'Amposta. | Cedida
Redacció
27 de febrer de 2025, 16:08
Actualitzat: 16:08h

Sumar esforços i estratègies per traslladar al possible turista la diversitat i riquesa de les Terres de l’Ebre i propiciar que visiten la destinació. Este és l’objectiu essencial del conveni Córner, que promou la participació conjunta i coordinada al programa de fires i a les campanyes de publicitat del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Enguany, el Córner Terres de l’Ebre arriba a la 17a edició i, a més del Patronat, l’han signat 29 ens públics locals i associacions empresarials i ens privats, amb quatre noves incorporacions. En concret, s’hi han afegit: Ajuntament de Paüls, Ajuntament de Roquetes, Ajuntament de Sant Jaume d’Enveja i Federació Intercomarcal d’Hostaleria, Restauració i Turisme de les Terres de l’Ebre.

El conveni Córner 2025 permetrà que tots els participants tinguen presència en cinc  fires internacionals, estatals i nacionals: Fira Fiets & Wandelbeurs, a Utrech; Fira Fiets & Wandelbeurs, a Gant; Fira Sea Otter, a Girona; FITUR, a Madrid i Fira B-Travel, i en campanyes de comunicació conjuntes, sota el paraigua de la Diputació de Tarragona. D’esta manera, es facilita que diferents entitats turístiques públiques i privades puguen participar en estes accions independentment de la seua dimensió i a preus competitius. Dimarts es va signar també el conveni Córner Costa Daurada, que enguany ha fet 20 anys.

“A les Terres de l’Ebre el turisme és divers pel que fa a la seua oferta i característiques: tenim delta, platja, muntanya, natura, cultura, patrimoni, gastronomía, múltiples actius que promocionem i donem a conèixer des de la marca turística Terres de l’Ebre”, ha assegurat la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó. El nostre objectiu, ha afegit , és “reforçar i promoure un turisme sostenible i responsable que aporte més i millors beneficis a la societat d’acollida i és per això que apostem pel Conveni Córner, una iniciativa clau per la destinació”. D’altra banda, i amb este mateix objectiu, Llauradó ha explicat que a les Terres de l’Ebre s’està treballant en la creació d’un pla específic basat en un model participatiu, “centrat a crear un espai per millorar l’experiència turística a la destinació i afavorir la desestacionalització”.

En este sentit, i tal com ha explicat el president del Patronat de Turisme de la Diputació, Carlos Brull, el pla conjunt de millora de l’experiència turística de les Terres de l’Ebre preveu abordar, en una primera fase, la millora de la competitivitat i estructuració de producte i, posteriorment, treballarà  la promoció i el suport a la comercialització. El pla compta amb un finançament de 100.000 euros i la participació d’un total de 18 agents, que podrien fer pujar este pressupost a 123.500 euros anuals. Brull també ha destacat la importància del Córner per la promoció del sector turístic del nostre territorio: “passen els anys i anem sumant agents, i això és una mostra que este acord és una eina que suma i que funciona”.

La inversió global i conjunta que recollirà el conveni Córner 2025 a les Terres de l’Ebre en fires, promocions, comunicació i màrqueting serà de 208.448 euros. El Patronat de Turisme de la Diputació assumeix el 80% de la inversió: 166.818 euros i destinarà 48.750 euros a les fires i promocions i 118.068 euros a comunicació i màrqueting. La resta de signants aporten globalment el 20% restant: 41.630 euros.

La presentació del conveni ha aplegat els signants en un acte a l’Oficina del Patronat de Turisme d’Amposta, este dijous al migdia, amb la participació de la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó; el president del Patronat de Turisme, Carlos Brull, el vicepresident segon de la Diputació, Enric Adell i la vicepresidenta segona per la marca Terres de l'Ebre, Iris Castell.

Els participants

Ens locals: Ajuntament d’Alcanar, Ajuntament de l’Aldea, La Cala Serveis Municipals SL, Ajuntament de l’Ampolla, Ajuntament d’Amposta, Ajuntament d’Ascó, Ajuntament de Benifallet, Ajuntament de Deltebre, Ajuntament de Paüls, Ajuntament del Perelló, Ajuntament de la Ràpita, Ajuntament de Roquetes, Ajuntament de Sant Jaume d’Enveja, Ajuntament de la Sénia, Ajuntament de Tivissa, Ajuntament de Tortosa, Consell Comarcal del Baix Ebre, Consell Comarcal de la Terra Alta, Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Jesús Activitats i Serveis SL.

Associacions, entitats i empreses: Associació d’Apartaments Turístics Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Associació de Càmpings de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Associació d’Empresaris d’Hosteleria de la província de Tarragona, Associació Hotelera de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Associació d’Hotelera de la província de Tarragona, Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de Tarragona Província, Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Tortosa, Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Reus, Federació Intercomarcal d’Hostaleria Restauració i Turisme de Terres de l’Ebre.