L'embat del mar en esta zona litoral de l'Ametlla de Mar havia disgregat bona part del material granulós de la base del penya-segat formant una balma. El fet que el camí de Ronda transcorre per la part superior posava en perill els usuaris. Per reforçar la seguretat del tram, Tragsa ha reomplert les coves generades per l'erosió i, en una segona fase, ha construït una escullera de pedra a la base del penya-segat. La consolidació final ha hagut de tenir en compte evitar afectacions sobre la part més superficial, on hi són presents diverses espècies de flora autòctona que es podien acabar perdent amb l'erosió.
La manca d'accessos directes per poder fer arribar les màquines a la zona d'actuació ha obligat a l'empresa responsable dels treballs a habilitar, pel lateral de la cala, un camí de sauló provisional de 35 metres de llargada i una altura mitjana de dos metres per sobre del nivell del mar. S'han hagut d'abocar 840 metres cúbics d'aquest material, que un cop acabada l'obra serviran d'aportació de material a la platja de Bon Capó, afectada també pel retrocés i la reducció de la seva cota.
La finalització definitiva dels treballs està ara pendent únicament de la instal·lació d'una tanca de protecció a la part superior per on transcorre al camí de Ronda i molt propera a l'aigua.