L'Ajuntament de Deltebre ha obert un procés participatiu perquè el veïnat pugui decidir on s'invertiran els 100.000 euros que s'havien de destinar a la Festa Major d'este any. Els veïns i veïnes del municipi que tinguin més de setze anys, uns 10.450 segons el cens municipal, podran participar en este procés on, en una primera fase, decidiran si destinar els diners a les festes majors del 2022 o bé fer una proposta d'actuació sigui pel que fa a inversió o de despesa corrent.
Segons explicaven des del consistori, si en esta primera fase més d'un 50% de la ciutadania escull destinar els diners a les festes 2022, finalitzarà el procés de participació ciutadana i l'any vinent es reforçarà la dotació de Festes Majors. Ara bé, si la ciutadania escull destinar els diners en altres actuacions, s'obrirà una segona fase del procés de participació amb l'objectiu que el veïnat pugui escollir entre les diferents propostes realitzades pels mateixos veïns i veïnes en la primera fase. En este cas, s'informarà novament de les dates i procés de votació.
L'alcalde de Deltebre, Lluís Soler, explicava que "Deltebre avança en una cogovernança compartida amb la ciutadania en tots aquells temes que són estratègics per al present i futur del municipi". D'esta manera, l'alcalde destacava els diferents processos de participació ciutadana efectuats durant estos darrers anys per a definir la urbanització de carrers, noms d'equipaments, projectes, entre altres. Per la seva part, el regidor d'Atenció i Participació Ciutadana, Transparència i Joventut, Andreu Curto, animava a la ciutadania "a donar la seva opinió i a participar en este procés, ja que un municipi només pot avançar al costat de la seva ciutadania".
La ciutadania podrà votar i presentar les seves propostes fins al 23 d'agost a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Deltebre o bé presencialment, en horari d'obertura, a l'Ajuntament, al Centre Esportiu del Delta o al Consell de Riumar.
Deltebre engega un procés participatiu per invertir els diners de la Festa Major
El veïnat podrà decidir on s'invertiran els 100.000 euros que s'havien de destinar a les festes
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 16 d’agost de 2021 a les 12:17
Actualitzat el 16 d’agost de 2021 a les 12:18
Et pot interessar
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa