[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=C1J-OI4pyg0[/youtube]
El tram final de la platja de Riumar ha quedat pràcticament esborrada per les ones. Entre les passarel·les i la platja abans s'hi ubicava una escola de vela. Ara, la mar ja passa per sota de la passarel·la. És només una de les devastadores estampes que ha deixat la darrera llevantada al Delta. I això, en un territori que ja va patir les terribles conseqüències de la borrasca Gloria.
Per això, en este context, l'alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha reclamat la intervenció urgent de les Administracions, que just en ple estat d'alarma per la Covid-19 han aturat les obres públiques que s'estaven fent a la zona per mirar de reparar els danys de la borrasca.
"El nostre Delta no pot esperar més. El Gloria va tenir uns efectes devastadors que ara han quedat encara més accentuats. Vivim moments d'una crisi sanitària sense precedents, però també es evident que per reactivar l'economia necessitarem un territori en totes les condicions i, ara, al Delta estem en inferioritat de condicions, per això és urgent actuar. i poder reactivar la zona a l'estiu", ha exposat Soler.
Dos habitatges evacuats
Una de les conseqüències del temporal també han sigut els desallotjaments. L'Ajuntament de Deltebre, en coordinació amb la Creu Roja va haver d'evacuar este dimecres dos habitatges per inundacions. I això, en un context d'estat d'alarma, va dificultar el seu reallotjament.
Segons ha explicat l'alcalde, Lluís Soler, "a causa de la manca de recursos públics en el context de la Covid-19, vam haver de recórrer a la Parròquia Sant Miquel per fer un allotjament temporal".
Per la seua banda, la regidora de Serveis a les Persones, Lluïsa Ventura ha afegit que des de l’Ajuntament de Deltebre es van realitzat totes les gestions pertinents per buscar un emplaçament per a què un veí del municipi, sense xarxa familiar i evacuat ahir a la tarda per la Creu Roja per perill d’inundació de la seua casa, pugues passar la nit.
"Tot i això, estem en un moment complex a causa de la pandèmia de la Covid-19. I això fa que els centres o cases d'acollida del nostre territori estiguin tancats o que demanen un protocol estricte d'accés per evitar la propagació del virus. Per este motiu, i en benefici del veí, vam haver d'activar altres opcions més factibles en tan poc temps de marge". Per este motiu, exposa el consistori, el veí va passar la nit a la Parròquia Sant Miquel. Es preveu que este veí puga tornar a casa seua este dijous si les condicions meteorològiques ho permeten.
Deltebre reclama actuacions urgents després d'un temporal que ha assotat, de nou, les zones més fràgils del Delta
La platja de Riumar ha quedat engolida per la mar | L'Ajuntament i Creu Roja també van haver d'evacuar dos habitatges

- La platja de Riumar este dijous -
- Cedida
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 02 d’abril de 2020 a les 13:18
Actualitzat el 02 d’abril de 2020 a les 13:44
Et pot interessar
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició