​Denunciada la propietària d'una granja il·legal de la Sénia que criava conills d'Indíes en condicions pèssimes

S'estaven comercialitzant els exemplars com animals de companyia sense passar cap tipus de control sanitari

Publicat el 17 de gener de 2022 a les 13:35
Actualitzat el 17 de gener de 2022 a les 13:39
Els Mossos d’Esquadra han denunciat una veïna de la Sènia per criar i comercialitzar conills d'Índies (Cavia porcellus) en condicions pèssimes en una granja abandonada del municipi.

Els agents van personar-se a les instal·lacions el passat 10 de gener i allà hi van descobrir més de 1.000 exemplars de conills d’índies subsistint dintre de gàbies, en algunes de les quals, fins i tot, es barrejaven animals vius amb altres que havien mort.

Les instal·lacions es trobaven deplorables, el terra era ple de brutícia i excrements barrejats amb altres cadàvers.

Els policies també van constatar que esta explotació de cunicultura no disposava de cap tipus d'autorització per exercir l’activitat i que s'estaven comercialitzant els exemplars com animals de companyia sense passar cap tipus de control sanitari.

Este fet és especialment greu per l'alta capacitat d’esta espècie en transmetre malalties a les persones.

Per tot l'exposat, els agents actuants van immobilitzar de forma preventiva els animals, i van denunciar la responsable de l'explotació per diverses infraccions del Decret Legislatiu, 2/2008 de Protecció dels Animals.

Estos fets seran posats en coneixement del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, organisme competent en aquesta matèria.