Els Mossos d'Esquadra han denunciat el responsable d'una finca de tarongers d'Ulldecona com a suposat responsable d'escampar un raticida amb l'objectiu de controlar la plaga de conills. Després de tindre coneixement de la presència d'una gran quantitat de verí en este camp, agents de la unitat de Medi Ambient es van desplaçar fins al lloc on van comprovar que la substància era un raticida per controlar les plagues de rosegadors. Una pràctica, recorda el cos policial, que no és nova a les Terres de l'Ebre, amb l'objectiu de posar fre a la superpoblació de conills, però que es tracta d'un mitjà no selectiu i, per tant, pot afectar directament altres animals o indirectament els depredadors.
El responsable de la finca va ser denunciat administrativament en virtut de la Llei de Protecció dels Animals. La pràctica, però, també podria ser constitutiva de delicte relatiu a la protecció de la flora, la fauna i els animals domèstics, segons el Codi Penal actual, arribant a penes de fins a dos anys de presó.
Denunciat per escampar raticida en un camp de tarongers d'Ulldecona per controlar la plaga de conills
La pràctica podria ser constitutiva de delicte relatiu a la protecció de la flora, la fauna i els animals domèstics, arribant a penes de fins a dos anys de presó
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 16 de març de 2018 a les 18:21
Actualitzat el 16 de març de 2018 a les 18:33
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa