Denunciats dos veïns de Tarragona per capturar caderneres a Santa Bàrbara

Segons la Guàrdia Civil, els furtius havien desplegat una xarxa de grans dimensions en una àrea privada de caça

Publicat el 18 de juny de 2019 a les 16:31
Actualitzat el 18 de juny de 2019 a les 16:39
Agents del Servei de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil de Tarragona (SEPRONA), van sorprendre dissabte dos furtius veïns del barri de Camp Clar (Tarragona), de 42 i 44 anys, quan intentaven capturar caderneres amb arts prohibides en el paratge conegut com a barranc Baiot del terme municipal de Santa Bàrbara.

Els fets van succeir en una àrea privada de caça de Santa Bàrbara, on la Guàrdia Civil va localitzar instal·lada en el terreny rural obert una xarxa japonesa de grans dimensions i al seu voltant 4 gàbies amb caderneres vives utilitzades com a reclam. Estos ocells fringílidas servixen per a atreure els ocells de la mateixa espècie cap als paranys.

Pròxims a la zona de captura es van localitzar dos persones, les quals van manifestar que l'artefacte instal·lat era de la seua propietat i que no comptaven amb cap mena d'autorització, per la qual cosa van ser denunciats davant el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Medi natural de la Generalitat, per infringir diversos conceptes de la normativa relacionada amb la protecció d'animals i la conservació de la flora, la fauna i la biodiversitat.

Es van confiscar diversos exemplars de cadernera i passerell comú, els quals van ser alliberats al medi natural.

Cal ressaltar que, les espècies d'ocells fringílides, com la cadernera, el verdum i el passerell comú no es troben catalogades com a amenaçades, però gaudixen d'un règim de protecció especial. A Catalunya està prohibida expressament la seua captura sense excepcions.