Detingut per estafar setze cooperatives fent comandes d’oli que no pagava i venia a baix preu

Publicat el 10 de febrer de 2013 a les 17:08

L'home es feia passar per un distribuïdor d'estos productes en localitats de Terol. Amb esta presentació es va personar en cooperatives de Tivissa, la Serra dAlmos, Rasquera, la Fatarella, Bot, la Pobla de Massaluca i Corbera d'Ebre, a més de Falset, Marçà, Ulldemolins, Capçanes, Maials, la Granadella, Bovera, Granyena i Juncosa.
A l'hora d'efectuar el pagament de les comandes, habitualment donava unes dades bancàries falses d'una empresa de Torredembarra. En algunes ocasions també havia emès un pagaré bancari sense fons o facilitava comptes bancaris inexistents. En total hauria estafat uns 36.000 euros en setze operacions de compra.
Arran dels impagaments, les cooperatives van denunciar els fets i els Mossos van obrir una investigació. Després de diverses indagacions, es va descobrir la trama de l'estafa i es va determinar que havia estat planificada per dues persones. Una d'estes persones, Joaquin D. A., va ser detingut el 25 de gener a Gandesa. Pel que fa a l'altre implicat, encara no ha estat localitzat. El detingut va passar a disposició judicial el passat 28 de gener, al Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 1 de Falset, i el jutge va decretar-ne la llibertat amb càrrecs.