Dos trens més per sentit a l'R-16 i connexions amb el TGV i l'aeroport quan es pose en marxa la doble via

Des de Tortosa el temps de viatge fins a Tarragona i Barcelona es reduirà deu minuts i hi haurà quatre semi-ràpids per arribar a Barcelona en menys de dos hores

Publicat el 12 de maig de 2018 a les 08:45
Actualitzat el 12 de maig de 2018 a les 08:56
Les freqüències de trens entre Tortosa i Barcelona s'incrementaran de 10 a 12 i es reduirà el temps mitjà de viatge per anar des de la capital ebrenca a la capital catalana. L'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, va avançar este divendres la nova organització ferroviària que el Departament de Territori preveu desplegarà l'R-16, un cop es pose en marxa la doble via entre Vandellòs i Tarragona (previst per a la tardor, segons la darrera promesa del Ministeri de Foment). Hi haurà 8 trens per sentit que aniran de Tortosa a Tarragona i Barcelona i que, per primer cop, connectaran amb l'enllaç de l'aeroport a l'estació del Prat de Llobregat. També hi haurà 4 trens per sentit, semi-ràpids (Alvia), que no passaran per Tarragona ciutat, però tindran parada a l'estació de l'AVE de la Secuita i Perafort. El temps de viatge dels trens que passaran per Tarragona escurçarà 10 minuts la durada mitjana actual (2 hores i 25 minuts), i els semi-ràpids uniran Tortosa i Barcelona en 1 hora i 48 minuts.

L'actual línia R-16 passarà a tindre dos trajectes paral·lels quan es pose en marxa la doble via entre Vandellòs i Tarragona. Com va explicar dijous el Secretari de Mobilitat, Ricard Font, a l'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, les Terres de l'Ebre tindran per primera vegada connexió ferroviària amb l'aeroport i amb l'estació del Tren de Gran Velocitat (TGV) del Camp de Tarragona (a la qual només s'hi pot connectar ara, des de l'Ebre, amb vehicle privat). A més a més, es reduirà la durada mitjana dels viatges, entre 10 i 37 minuts, segons el recorregut. 

Per altra banda, Roigé ha reclamat a l'estat espanyol que amb la posada en marxa de la nova infraestructura ferroviària mantinga les parades que fan actualment 4 Euromed (que connecten amb Barcelona amb 1 hores 53 minuts) i 6 Talgos a l'estació de l'Aldea. La Generalitat paga 2,1 milions d'euros per equiparar provisionalment el preu del Bitllet de l'Euromed al Regional de l'R-16, mentre no acabe l'obra de la doble via. A més de mantindre este servei al preu corresponent, s'insistix des de Tortosa que s'habilite poder viatjar cap al País Valencià des de l'Aldea amb estos trens Euromed (actualment s'ha d'adquirir un bitllet com si es viatgés des de Tarragona).

L'alcaldessa ha avançat que la Taula de Mobilitat està treballant en una proposta d'horaris per esta nova combinació de freqüències i modalitats de trens, amb franges horàries que intentaran alternar els trens més ràpids amb els més lents. Roigé també ha apuntat que els preus no s'han de veure afectats per esta reducció dels temps de viatge.