Echanove i Galiana, a la nova temporada del Felip Pedrell, que estrena web

Publicat el 26 d’agost de 2014 a les 16:29
Presentació, este matí, dels principals trets de la programació de setembre a desembre. Foto: Ajuntament de Tortosa

El teatre auditori Felip Pedrell disposarà a partir d'esta propera temporada de tardor d'una nova eina a l'abast del públic que permetrà conèixer de primera mà les novetats de la programació, les activitats culturals de l'àrea de Cultura de l'Ajuntament de Tortosa i poder comprar entrades en linía per als espectacles del teatre municipal. La nova pàgina web estarà disponible a partir del 2 de setembre a l’adreça www.teatreauditoritortosa.cat. El regidor de Cultura de l'Ajuntament de Tortosa, Joaquín del Pino, i la directora de l'àrea de Cultura, María José Bel, han presentat aquesta novetat juntament amb els principals trets de la programació per a la temporada setembre-desembre 2014.

Cal destacar la presència sobre l’escenari de l’auditori de dos grans noms de la interpretació de l'estat espanyol, com són María Galiana (protagonista de Solas, de Benito Zambrano, Tapas, de José Corbacho i coneguda com l'àvia de la popular sèrie de televisió Cuéntame), i Juan Echanove (Madregilda, de Francisco Regueiro, La flor de mi secreto, d'Almodóvar, o Bajarse al moro, de Fernando Colomo). Estos dos grans actors oferiran la representació de Conversaciones con mamá, estrenada al Bellas Artes de Madrid la temporada passada i escrita per l'autor argentí Santiago Carlos Oves, amb versió de Jordi Galcerán, el qual va adaptar el guió de la pel·lícula homònima. L'obra es representarà el divendres 19 de desembre a les 22.00 hores.

Altres propostes teatrals seran Lo tuyo y lo mío (14 de novembre), una comèdia que utilitza com a únics diàlegs cançons dels anys seixanta fins a l'actualitat, i Confessions de dones de 30 (3 d'octubre), una conversa en clau d'humor entre tres actrius molt ben compenetrades. La màgia també serà present al Felip Pedrell de la mà d'un dels seus més coneguts representants, el Mag Lari, aquest 21 de setembre.

Pel que fa als espectacles per als més petits de la casa, tres són les propostes: Sense solta (12 d'octubre), Viatge a l'illa del tresor (16 de novembre) i Pianissimus circus (14 de desembre), totes sota l'aixopluc dels populars Diumenges en família. La música, per descomptat, també té una parce·la important dins d'esta nova programació, amb el concert del Memorial Monclús, a càrrec de la Banda Municipal de Música de Tortosa, a l'església del Roser de Ferreries el 27 de setembre, així com l'habitual concert de Santa Cecília, també amb la Banda Municipal, que tindrà lloc al teatre auditori el 21 de novembre. Per acabar, el tradicional Lo misteri de Nadal de Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, que arriba puntual a la seua cita anual el 25 de desembre.