Ecologistes en Acció atorga una bandera negra al Delta de l'Ebre per la regressió

Assenyalen la platja de la Pineda, la desembocadura del Foix, la Costa Brava, el port de Barcelona i el conjunt del litoral gironí

Publicat el 14 de juny de 2019 a les 07:57
Actualitzat el 14 de juny de 2019 a les 20:33
Ecologistes en Acció ha atorgat sis 'banderes negres' a Catalunya per contaminació i mala gestió ambiental. En concret, l'entitat ecologista assenyala el Delta de l'Ebre per la regressió causada per la manca de gestió de les administracions públiques, i també la platja de la Pineda (Salou) per abocaments químics industrials; la desembocadura del riu Foix (Cubelles) per abocaments continus d'aigües residuals; el conjunt del litoral gironí per abocaments dispersos i repetitius d'aigües fecals; el port de Barcelona pels creuers i la Costa Brava per l'urbanisme especulatiu.

Este és el resultat de l'informe que ha realitzat un any més Ecologistes en Acció, que analitza gairebé 8.000 quilòmetres de les costes del litoral espanyol.