Durant la visita, el conseller va poder conèixer de primera mà les millores que s’han fet a l’Escola Enric Grau Fontserè, les quals han consistit en la millora dels pluvials del patí d’infantil, “una operació molt necessària ja que cada cop que plovia s’inundava tot el patí i quedava inutilitzable” segons ha explicat la regidora d’educació, Norma Pujol. “Un cop finalitzades les obres i amb les pluges de l’última setmana, s’ha pogut comprovar que el pati ja no es veu afectat i es pot seguir amb l’activitat normal un cop finalitzen les pluges” ha afegit. Concretament, el cost de les obres per a l’evacuació d’aigües pluvials al pati, ha ascendit a 34.802,58 euros.
Posteriorment, el conseller d’Educació va estar a l’Institut de Flix per fer un recorregut per les instal·lacions i conèixer les millores previstes. Es tracta d’actuacions de substitució de l’actual coberta de fibrociment de l’edifici sud del complex destinat a tallers de pràctiques del centre on s’impartix el cicle formatiu de grau superior en sistemes electrotècnics i automatitzats, en modalitat dual; un cicle que compta amb un mòdul relacionat amb les energies renovables, on els alumnes aprendran com instal·lar plaques fotovoltaiques. Les obres, que ja estan adjudicades i s’iniciaran pròximament, tenen un cost de 90.000€ del projecte i 600.000€ de l’obra. “La inversió que es preveu a l’Institut, millorarà una deficiència històrica del pavelló de FP, que a més de veure com es retira la coberta antiga de fibrociment, també guanyarà en confort i en aïllament” ha explicat el batlle, Francesc Barbero, i ha apuntat que “en conjunt la inversió que s’hi projecte és la més gran que es farà a les Terres de l’Ebre al pressupost d’enguany i estem contents que sigui a Flix”.
El titular d’Educació ha manifestat que “les vacances escolars permeten tirar endavant les obres de rehabilitació, ampliació i millora dels centres educatius d’arreu del país, per tal que tots els infants i joves, visquin on visquin, tinguin accés a una educació de qualitat”. En aquest sentit, ha destacat que “els edificis educatius han de proporcionar benestar i confort a l’alumnat, i estimular el seu aprenentatge. El lloc on aprenem determina com i què aprenem”.