El Banc de Sang alerta que calen 20.000 donacions a l'agost

L'entitat alerta que els últims episodis de calor han fet baixar les aportacions i que els nivells de reserves són baixos

  • Professionals del Banc de Sang i Teixits analitzant mostres -
Publicat el 30 de juliol de 2019 a les 09:55
Actualitzat el 30 de juliol de 2019 a les 10:00
El Banc de Sang ha alertat que els hospitals catalans necessitaran 20.000 donacions de sang durant el mes d'agost (unes 800 diàries) per atendre malalts i accidentats. Segons l'entitat, durant el juliol les aportacions de la ciutadania han baixat un 20% a Catalunya en relació a l'any passat, mentre que el subministrament als hospitals ha augmentat un 10%. El descens té a veure, segons l'entitat, amb els episodis de calor.

En estos moments hi ha reserves de sang per a set dies, quan, subratlla, allò òptim és que n'hi haja per a deu. Dels grups més sensibles, els negatius, hi ha sang per a tres dies, per la qual cosa l'entitat demana a les persones amb este grup sanguini que s'acosten a donar-ne abans de marxar de vacances.

Finalment des del Banc de Sang recorden que el 15 de juliol es va activar la campanya Aquest estiu, anima't a donar sang, que proposa que tothom que faça una donació compartisca la imatge a través de les xarxes socials per animar altres persones a seguir el seu exemple.