La Facultat de Turisme i Geografia i la Càtedra d’Economia Local i Regional (CELIR) del Campus Terres de l’Ebre de la URV promouen el curs ‘Productes turístics emergents i la seva comercialització’, que començarà el dia 17 d‘este mes de novembre i durarà fins al febrer de l’any que ve.
Segons ha explicat el coordinador acadèmic del curs, Pau Galiana, “volem que els participants coneguen nous productes en l’àmbit turístic i com comercialitzar-los, però també que dominen aspectes claus del màrqueting, sobretot online, de gestió de marca o noves eines de finançament”. A les Terres de l’Ebre, apunta, “tenim recursos turístics de primer ordre, ara el que hem de fer és crear nous productes atractius que capten nous clients, encara que siguen minoritaris”. En este sentit, asegura que “hi ha conceptes claus que han de guiar la nostra oferta, com la sostenibilitat o l’emoturisme i a partir d’aquí jugar amb els recursos i la simbiosi entre oferta i territori. La cultura bio, l’enoturisme o l’esport no professional, són exemples d’això. Es tracta de què els assistents els coneguen i es proposen treballar amb ells explorant sense por nous negocis”.
El curs, que segons remarca Galiana, “respon a una necessitat i a una demanda del mateix territori”, està adreçat principalment als empresaris turístics, a tots aquells que tinguen una idea de negoci i als tècnics i càrrecs de l’administració pública que treballen en este sector, així com als alumnes d’ensenyaments de ciències socials. Té una durada de 60 hores repartides en dos mòduls, el primer aprofundirà en la creació de productes i el segon en la seva comercialització.
Les classes, en sessions de tres hores, dos tardes a la setmana, inclouran classes magistrals i tallers pràctics. Entre els productes turístics emergents, s’aprofundirà en l’enoturisme, la cultura bio, la permacultura, l’esport com a oci, el turisme cultural i el d’esdeveniments, entre altres propostes, sense oblidar aspectes intrínsecament i més relacionats amb la comercialització com els idiomes, la promoció, la reputació on-line, les estratègies de fixació de preus, el finançament de la petita empresa o el cooperativisme com a sistema de vendes. “Volem que els assistents surten amb totes les eines per tirar endavant o replantejar un projecte turístic, per això a més de les classes magistrals seran també molt importants els tallers pràctics i la tutorització posterior per resoldre dubtes o per redissenyar projectes dels participants i estudiar la seua viabilitat tècnica i econòmica”.
Pel que fa al preu, és de 290 euros, gràcies que una part del total de curs, 460 euros, està subvencionada per la CELIR. Les matriculacions ja estan obertes al campus Terres de l’Ebre i a la web de la Fundació de la URV.
El Campus Terres de l’Ebre programa un curs per detectar productes turístics i comercialitzar-los

Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 05 de novembre de 2015 a les 16:13
Actualitzat el 05 de novembre de 2015 a les 16:20
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa