L'imam de Ripoll i cervell dels atemptats de Barcelona i Cambrils, Abdelbaki Es Satty, va mantenir quatre "entrevistes policials" al centre penitenciari Castelló I, on complia condemna per tràfic de drogues. Van ser entre els mesos d'abril i juny de 2012 i la darrera el 17 de març de 2014, un mes abans que abandonés la presó.
Així consta en un informe elaborat per Institucions Penitenciaries (que depèn del Ministeri de l'Interior) a petició del jutge que investiga els atemptats, Fernando Andreu, que ha avançat El País i al qual ha tingut accés l'ACN. En l'informe s'afegixen, a més, els números d'identificació dels policies.
Després dels atemptats, alguns mitjans van apuntar relacions entre l'imam de Ripoll i el CNI i, fins i tot, el director de la intel·ligència va haver d'anar al Congrés a donar explicacions a porta tancada.
Del sumari de la causa també es desprèn que els joves van comprar la majoria de bombones de butà que acumulaven a la casa d'Alcanar a través de l'aplicació Wallapop a d'altres particulars.
El CNI i la Guàrdia Civil es van entrevistar quatre vegades amb l'imam de Ripoll a la presó
Abdelbaki Es Satty va estar empresonat quatre anys per tràfic de drogues i va rebre visites entre 2012 i 2014
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 07 d’agost de 2018 a les 15:35
Actualitzat el 07 d’agost de 2018 a les 15:38
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa