El Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l'Ebre (COMEBE) assumirà a partir de demà l’obertura del Poble Vell de Corbera d’Ebre. És l’acord al qual han arribat este divendres el Departament de Justícia, Drets i Memòria i l’Ajuntament del municipi. Es tracta d’una mesura provisional per la qual el COMEBE es compromet a vetllar les visites del Poble Vell.
Des de l’anunci de la dissolució de l'Associació del Poble Vell, entitat que gestionava l’espai fins fa una setmana, l’emplaçament ha romàs tancat i, des d’aleshores, el Departament i l’Ajuntament buscat una solució estable.
L’acord anunciat este divendres permetrà gestionar les visites escolars programades per les properes setmanes, així com respondre a l'increment d'afluència de visitants durant la temporada alta de Setmana Santa. En este sentit, es garantirà l’accés a la ciutadania, i, tant l’església de Sant Pere com el conjunt de l’indret, es podrà visitar els caps de setmana i festius amb visites lliures, i de dimarts a divendres mitjançant visites guiades.
Tot i que el Departament i l’Ajuntament continuen treballant en solucions a llarg termini pel que fa a la gestió i conservació del Poble Vell, destaquen que l’acord fa palès l’entesa i el compromís compartit per consolidar i difondre la memòria democràtica a les Terres de l’Ebre.
El COMEBE assumix de forma provisional l'obertura del Poble Vell de Corbera d'Ebre
És l’acord al qual han arribat este divendres el Departament de Justícia, Drets i Memòria i l’Ajuntament
Ara a portada
Publicat el 01 de març de 2024 a les 16:36
Actualitzat el 01 de març de 2024 a les 16:43
Et pot interessar
-
Societat Jesús Serrano guanya el novè Premi de Narrativa Breu Ciutat d’Amposta
-
Societat Álex Ubago i Bebe, els reclams del Primavera DO Terra Alta, a Batea
-
Societat La piscina més llarga del món inunda el cicle sobre l'economia de l'aigua de Lo Pati
-
Societat El bisbe de Tortosa assegura que el papa Francesc deixa “deures” per a una Església més fraterna