La reducció del soroll sísmic antròpic s’ha pogut constatar especialment a les estacions acceleromètriques –les que mesuren l’acceleració del sòl- situades en zones urbanes. Així, a l’estació de Reus, situada a l’edifici del CAT112, durant l’etapa de confinament total (del 30 de març al 12 d’abril), la reducció va ser del 25%. És una dada molt semblant a la que es registra els dies festius en situació de normalitat. A les estacions sísmiques de banda ampla -les que mesuren la velocitat del sòl- la reducció del soroll sísmic antròpic ha estat menor, atès que es troben situades més lluny de nuclis urbans. És el cas, per exemple, de l’estació de l’Observatori de l’Ebre, situada a Roquetes (Baix Ebre).
A banda de ser un indicador més per seguir l’evolució del confinament, la reducció del soroll sísmic antròpic incrementa la qualitat dels enregistraments que fan les estacions. Tot i que els sismes es detecten igualment quan el soroll és l’habitual, la seva disminució incrementa la qualitat del senyal i facilita la detecció de petits terratrèmols que es puguin produir a prop de zones urbanes. Així, els resultats són més acurats.

reducció del soroll sísmic antròpic ha estat menor, atès que es troben situades més lluny de nuclis urbans. És el cas, per exemple, de l’estació de l’Observatori de l’Ebre, situada a Roquetes Foto: Cedida