
Imatge del ple del Consell Comarcal. Foto: Cedida
Al 2014 esta oficina comarcal va rebre 410 consultes i va atendre 140 reclamacions. Este 2015, des de principi d'any, ja s’han dut a terme 517 assessoraments jurídics i s’han iniciat 90 procediments de mediació.
Les gestions que realitza l’ens comarcal de Consum tracten majoritàriament assumptes com la disconformitat en la factura de subministraments com la llum, el gas o la telefonia i internet, així com problemes sorgits amb la compra d’un producte o la seva garantia, i divergències de viatjar amb companyies de transport aeri i marítim, com la pèrdua de l’equipatge.
Formació per promoure l’administració electrónica
Els tècnics del departament d’Informàtica del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre impartiran este mes d’octubre unes sessions formatives sobre com utilitzar el certificat digital, la factura i la signatura electrònica, amb l’objectiu d’impulsar l’administració electrònica entre les empreses de la comarca. Esta formació, de dos dies de durada, es farà al Telecentre de la Ribera d’Ebre, a Móra d’Ebre, i també al Centre d’Empreses de Flix
El curs de formació vol donar resposta a les necessitats i interès de la gent de la Ribera d’Ebre per utilitzar els serveis de l’administració electrònica, facilitant així la relació dels ciutadans, les entitats i els empresaris de la comarca amb el sector públic.
En este sentit, el Consell Comarcal va posar en marxa a principis d'este 2015 un punt d’ajuda i assessorament en temes de facturació electrònica destinat a autònoms, empreses i, administracions locals. El servei, gratuït, ha atès 120 professionals en els seus primers nou mesos de funcionament.