Un total de 228 famílies del Baix Ebre han estat perceptores dels programes d’ajut al pagament del lloguer durant l’any 2013, gestionats conjuntament entre el consell comarcal del Baix Ebre i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
Enguany, les xifres han augmentat significativament com a conseqüència de l’obertura de noves prestacions per part del govern de la Generalitat de Catalunya. Un fet que ha marcat l’activitat de l’oficina de manera que, de les 2.839 atencions realitzades, 1.775 han estat relacionades amb esta prestació. En total, l’Oficina Local d’Habitatge del Consell ha gestionat 407.703,06€ d’ajuts per al lloguer, la major part corresponents a la Prestació per al Pagament del Lloguer de la Generalitat, però també a expedients vigents de Renda Bàsica d’Emancipació per als joves. Una mitjana, malgrat que hi ha diferència important segons les circumstàncies de cada cas, de gairebé 150€ mensuals per expedient. El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler, ha destacat en una nota de premsa emesa per l’ens que la funció que realitza l’oficina “és totalment necessària ja que facilita l’accés a l’habitatge a moltes persones de la comarca i, a la vegada, presta orientació i servei a totes aquelles famílies que presenten dubtes sobre els diferents tràmits en matèria d’habitatge”. Per al conseller d’Habitatge, Antoni Montagut, estes “són unes dades que posen de manifest el valor i las tasca d’este servei que presta l’ens comarcal”.
Finalment, cal recordar que, coincidint amb el canvi d’any, des d’aquest 2014 l’Oficina Local d’Habitatge ha posat en funcionament el servei d’Ofideute, amb la finalitat d’assessorar i informar a les persones de la comarca amb problemes hipotecaris que estan en risc de perdre el seu habitatge principal.
El Consell del Baix Ebre gestiona més de 400.000 euros en ajuts per al lloguer
Un total de 228 famílies de la comarca han percebut ajut econòmic per pagar el lloguer durant el 2013

Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 06 de març de 2014 a les 21:02
Et pot interessar
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Societat Álex Ubago i Bebe, els reclams del Primavera DO Terra Alta, a Batea