El creuer de luxe 'Star flyer' no farà escala enguany al port de la Ràpita

La companyia aposta per una altra ruta, mentre el port rapitenc continua promocionant-se a la fira més important del sector, a Miami, amb l'esperança de refermar contactes amb més empreses

Publicat el 14 de març de 2016 a les 13:06
Actualitzat el 15 de març de 2016 a les 10:42

L'Star flyer amarrat al moll comercial de la Ràpita. Foto: Sofia Cabanes


El creuer Star flyer, de la companyia Star Clippers, no inclourà enguany el port de la Ràpita com a escala en la seua ruta pel mediterrani. En el dos darrers anys este creuer de luxe va fer fins a 10 escales al port rapitenc (6 el 2015 i 4 el 2014), però la companyia ja ha confirmat que enguany variarà la ruta i no passarà pel delta de l’Ebre, segons ha confirmat Ports de la Generalitat a l’aguaita.cat.

Segons ha informat Ports, la valoració que n’ha fet la companyia Star Clippers del pas per la Ràpita “ha estat molt bona”, pels serveis i condicions que s’oferix el port del Montsià i l’ampli ventall d’oferta turística que es troba a la zona. Però enguany l’Star flyer variarà la ruta i durant els mesos de juliol i agost, segons consta a la web de la companyia, el recorregut l’iniciarà a Civitavecchia (Roma) i passarà per diferents punts de Sardenya i Sicília i Malta, per tornar a Itàlia.

Ports subratlla que este tipus de canvis són freqüents en les companyies de creuers i que, de fet, Roses i Palamós també es van quedar alguna temporada sense creuers a l'inici com a ports amb escala.

L’impacte econòmic d'este creuer al territori s’havia estimat en uns 10.000 euros per escala. Esta xifra es calcula amb la despesa prevista dels passatgers en: excursions, restauració, compres, transports i prestacions de serveis.

Presència a la fira més important del món
Malgrat tot, el port de la Ràpita repetix presència enguany, juntament amb Palamós i Roses, en la Seatrade Cruise Global 2016, la fira més important del sector, que se celebra del 14 al 17 de març, a Fort Lauderdale, Florida (els Estats Units) amb l'esperança d'ampliar la cartera de companyies que incloguen el port del delta de l'Ebre a les seues rutes. També continuen en peu altres projectes, com el d'obrir una línia xàrter amb les Balears.

L’acció comercial dels ports de Palamós i Roses i Sant Carles de la Ràpita i les seues destinacions es farà amb les marques Costa Brava Cruise Ports i Delta Ebre Port. Els representants institucionals donaran a conèixer als responsables del sector els tres enclavaments catalans i les principals activitats que poden fer els turistes al territori. Estes accions ajudaran a posicionar els tres ports i les seues destinacions en el mapa de creuers, per a fidelitzar companyies i buscar-ne de noves.

Les marques Costa Brava Port i Delta Ebre Port han estat possibles gràcies als acords institucionals per a promoure els tres ports gestionats per la Generalitat amb tràfic de creuers, així com l’ampli ventall d’activitats culturals, històriques, gastronòmiques, esportives i d’oci que s’oferixen als turistes de creuer.

Així, les institucions compromeses en treballar pel creixement de l’activitat creuerística a la costa catalana són les següents: Ports de la Generalitat; els ajuntaments de Palamós, Roses i Sant Carles de la Ràpita; els Patronats de Turisme Costa Brava-Girona i Terres de l’Ebre, i les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Tortosa.