El Delta Birding Festival duplica assistents en la segona edició

Publicat el 21 de setembre de 2015 a les 11:04
Actualitzat el 21 de setembre de 2015 a les 11:39

Les carpes del Delta Birding Festival, al MónNatura Delta. Foto: Cedida



El públic ha respost i la segona edició del Delta Birding Festival ha tancat després de tres dies amb un balanç satisfactori. Hi han participat prop de 2.000 persones, el doble que en la primera edició. El bon temps ha fet que les tres jornades tinguessen un important nombre d’assistents omplint les prop d’un centenar d’activitats previstes (tallers, conferències, sortides en vaixell per anar a fer albiraments d’ocells,...).

Entre els assistents hi havia nombroses persones amants del món de l’ornitologia i expectants a conèixer les darreres novetats en el sector tant en els aspectes tecnològics, com també en el sector editorial. També hi han acudit famílies amb ganes de conèixer una mica més la fauna del Delta i participar dels molts tallers i activitats obertes al públic.

En total, es van programar més de 40 activitats pensades per a totes les edats, prop d’una vintena de conferències i una vintena més de presentacions de publicacions i documentals relacionats amb aquesta temàtica, juntament amb tallers i una fira de productes relacionats amb l’ornitologia, que van omplir la graella de propostes que es van desenvolupar al centre MónNatura Delta.

Enguany va destacar l’assistència de Dick Forsman, finlandès especialista mundial en rapinyaires, Markus Varesvuo, fotògraf finlandès i Hadoram Shirihai, reconegut ornitòleg israelià. També hi va haver l’editor de la revista anglesa Birdwatching, Dominic Mitchell.

El Delta Birding Festival, que es va inaugurar l’any passat amb una gran resposta de públic, destinarà el benefici de la fira a un projecte relacionat amb l’avifauna. L’any passat es va impulsar un projecte de seguiment orientat a la conservació de les poblacions d’ocells de la reserva de l’Alfacada i de la futura naturalització dels arrossars continguts del Violí, aprofitant així l’impacte econòmic de l’esdeveniment en la protecció dels hàbitats naturals del Delta. Enguany, es destinarà al nou Atles d’ocells nidificants de Catalunya.