El delta de l'Ebre tindrà un nou mirador fet de sal

El despatx olotí Arnau Estudi d’Arquitectura guanya el concurs d’idees per construir el mirador de la punta de la Banya, al Parc Natural del Delta de l’Ebre

Publicat el 04 d’octubre de 2017 a les 12:19
Actualitzat el 04 d’octubre de 2017 a les 17:30
Titulada "Lo port de la sal", la proposta d’Arnau Vergés i Jordi Cusidó no preveu la construcció de cap mena d’edifici sinó que planteja un amuntegament de sal que establisca un diàleg amb les salines de la Trinitat i, alhora, que donen la benvinguda a la punta de la Banya. Es tracta d’un turó de poca alçada, de tan sols uns quatre metres, però l’ascensió al seu punt més alt permet tindre una perspectiva incomparable del parc natural del delta de l’Ebre.
 

Una recreació aèria del projecte arquitectònic.


La proposta olotina ha estat escollida d’entre 31 per part d’un jurat integrat per representants del Parc, entitats de les Terres de l’Ebre i el Col·legi d’Arquitectes. El jurat ha valorat que la proposta aprofita i integra els accidents topogràfics existents, així com la bellesa plàstica, l’accessibilitat, la viabilitat i la racionalitat del projecte i la capacitat de regeneració i reversibilitat.  

Es preveu que la nova instal·lació estiga enllestida el 2018.