El Festival Deltebre Dansa 2016 canviarà d'ubicació i s'obrirà al riu

Publicat el 04 de gener de 2016 a les 12:09
Actualitzat el 04 de gener de 2016 a les 16:07

L'Ajuntament de Deltebre i el Festival han signat per primer cop un conveni de col·laboració. Foto: Cedida



L’Ajuntament de Deltebre i el Festival Deltebre Dansa han presentat les primeres novetats de la dotzena edició del Festival Internacional de Dansa i Circ Contemporani. Unes novetats que tenen com a finalitat principal consolidar i enfortir els lligams entre el municipi i l’esdeveniment.

En este sentit, l’Ajuntament de Deltebre i el Festival Deltebre Dansa signaran, per primera vegada, un conveni de col·laboració. L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha destacat que “el Festival Deltebre Dansa és un atractiu de primer ordre per al municipi i, per tant, la voluntat de l’equip de govern és la de seguir col·laborant de manera activa amb el festival per tal que continue sent una referència”. Així doncs, de cara a esta edició i tenint en compte els resultats dels pressupostos participatius, l’aportació econòmica de l’Ajuntament de Deltebre s’incrementa en més d’un 50%.

Més enllà d'este acord de col·laboració, el Festival presenta altres novetats. La més important és la seua nova ubicació, al parc del Riu, que permetrà que l’esdeveniment s’obra al riu Ebre. El director artístic del Festival, Roberto Olivan, ha explicat que “la nova ubicació és un canvi que ens fa molta il·lusió i és només una de les moltes novetats que podrem veure enguany, però que està vinculada a la intenció d’oferir un dels festivals d’arts escèniques més importants i d’excel·lència reconeguda a Europa i al món”.

De fet, este nou escenari es planteja com una estratègia per integrar encara més el Festival al centre de Deltebre. D’esta forma, els professionals de les arts escèniques, els artistes i els veïns i veïnes del municipi podran conviure més intensament durant estes dos setmanes, establint sinergies entre les persones i el paratge natural que oferix l’entorn del riu.  

La tinent d’alcalde de Dinamització Social i Participació Ciutadana, Carme Franch, ha subratllat que “la convivència cultural que proporciona el festival, és una  font d’integració artística per a les persones que vivim a Deltebre i ha de servir per a solidificar l’essència artística de la gent de Deltebre, del delta de l’Ebre i de totes aquelles persones que ens visiten.  El que viu ara la ciutadania de Deltebre ha de ser el pòsit cultural de les generacions venidores, per tant, si Deltebre dansa, dansa Deltebre”.

Amb la nova ubicació, Deltebre Dansa es compondrà de dos espais: el de formació, on es trobaran les diversos envelats destinats a les classes per als participants professionals i amateurs, i la zona més lúdica, que es correspondrà a l'envelat on cada nit es podrà gaudir d’una àmplia programació d’espectacles de qualitat en un entorn màgic. L’espai més lúdic comptarà també en una zona d’oci on hi haurà la possibilitat de menjar i beure alguna cosa, abans i després dels espectacles, i gaudir d’una mica de música en finalitzar.