El Museu de les Terres de l'Ebre, a Amposta, rep 17.000 visitants el 2015

El consorci del Museu presenta la seua adscripció a l'Ajuntament d'Amposta

Publicat el 09 de febrer de 2016 a les 11:59
Actualitzat el 09 de febrer de 2016 a les 12:40

Presentació de l'adcripció del consorci del Museu de les Terres de l'Ebre a l'Ajuntament d'Amposta. Foto: Cedida


L’any 2015 un total de 17.031 persones van visitar el Museu de les Terres de l'Ebre en la seua seu a Amposta. I si afegim els visitants d'actes realitzats fora del Museu la xifra total ascendeix a 21.014.

La mitjana de visitants d’exposicions temporals és de 10.500 persones/any. Mentre que l'any passat, 6.539 persones van utilitzar el servei de visites guiades, itineraris i tallers. 

El Consorci del Museu de les Terres de l’Ebre i l’Ajuntament d’Amposta van presentar este dilluns en roda de premsa l’adscripció del museu al consistori, realitzada a finals de 2015. Esta decisió ha estat motivada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local i es justifica pel fet que l'Ajuntament d'Amposta és l'ens que aporta un major finançament al Consorci.

Els ens que formen part del Consorci del Museu de les Terres de l’Ebre són l’Ajuntament d’Amposta (1984), el Consell Comarcal del Montsià (1992), l’Ajuntament d’Alcanar (2002), l’Ajuntament de Santa Bàrbara (2005), l’Ajuntament de Sant Jaume d’Enveja (2008), l’Ajuntament de Freginals (2009), l’Ajuntament de Sant Carles de la Ràpita (2009), l’Ajuntament de Masdenverge (2012) i l’Ajuntament de Godall (2014).

En total, el Consorci gestiona 10 equipaments museístics i patrimonials: el Poblat Iber de la Moleta del Remei i el C.I. de la Cultura dels Ibers. Casa O’Connor (Alcanar), el Museu de les Terres de l’Ebre i el Parc Arqueològic de la Carrova (Amposta), el C.I. de la Serra de Montsià (Freginals), el C.I. De la Serra de Godall (Godall), el C.I. Viure al Poble (Masdenverge), el Museu de la Mar de l’Ebre (Sant Carles de la R{pita), el C.I. de
la Vida a la Plana (Santa Bàrbara) i el C.I. de les Barraques del Delta (Sant Jaume d’Enveja).

En el marc de l’adaptació dels Estatuts del Consorci, també s’ha produït un canvi en la presidència i en la vicepresidència. A partir d’ara, la presidència recau en l’Ajuntament d’Amposta i, en concret, en l’alcalde Adam Tomàs; i la vicepresidència recau en el Consell Comarcal del Montsià, en aquest cas en la presidència del Consell Carme Navarro. 

La documentació dels fons del Consorci el 2015 ha estat de 913 objectes documentats. Les
col·leccions del Museu són les més importants de les Terres de l’Ebre i es troben en relació a cadascuna de les disciplines pròpies (arqueologia, etnologia i natura) entre les 10 primeres de Catalunya. Els ingressos de fons es situen al voltant de 1.000 objectes/any i la documentació al voltant de 975 objectes/any.

Per aquest 2016, el programa del Consorci del Museu de les Terres de l’Ebre inclou 70 activitats públiques: 30 en els municipis del Consorci i 40 a Amposta.