Després de ser seleccionada al Festival Memorimage de Reus, amb estrenes a la Filmoteca de Saragossa, a la Filmoteca de Catalunya, als Cinemes Girona, a els Cinemes de Palafrugell, el Museu de l’Exili de la Jonquera, els Zumzeig Cinema, a l’Aula Magna de la Universitat Rovira i Virgili, a la Universitat Catalana d’Estiu a Prada de Conflent, i a municipis ebrencs com la Sénia, Alcanar, l’Ampolla o El Perelló, el film entra a Girona per la porta gran.
“El Periple” (la vella llum d’Europa) 2018, és una obra documental que reflexiona sobre la “decadència” dels estats de la Unió Europea a través de la crisi dels refugiats, establint “paral·lelismes socials i històrics” amb l’exili republicà de 1939, la dictadura franquista i l’actual situació de “bloqueig interior de l’individu davant l’escalada bel·licista internacional.
"El Periple” unix l’exili Republicà, el present dels refugiats de la Guerra de Síria, amb la crisi de l’individu a la Unió Europea i els codis franquisme sociològic inherent en el subconscient col·lectiu.
La pel·lícula documental s’estrena properament a Amposta, el Teatre de Vilafranca, els cinemes Oscars de Roquetes i Narbona, França.
«El Periple», de l'ebrenc Mario Pons, seleccionada al Festival Internacional de Cinema de Girona
El documental que reflexiona sobre la “decadència” dels estats de la Unió Europea a través de la crisi dels refugiats

- El realitzador ebrenc Mario Pons, este dimecres al festival. -
- Cedida
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 26 de setembre de 2018 a les 20:42
Actualitzat el 26 de setembre de 2018 a les 20:55
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa