
Star Flyer, de 110 metres d'eslora, amarrat al port Foto: Sílvia Berbís
La Generalitat promou els ports de Palamós, Roses i Sant Carles de la Ràpita sota la marca ‘Boutique Ports’, una iniciativa que posa en relleu el paper d’alguns ports petits de la Mediterrània occidental que reben tràfic de creuers. L’objectiu del projecte és donar a conèixer conjuntament un itinerari i unes destinacions, amb un catàleg de serveis que oferix elevats estàndards de qualitat als turistes de creuer.
La indústria creuerística evidencia la necessitat que els ports i les destinacions cooperen estretament i es complementen per donar un major valor afegit a l’activitat de creuers. En este context, alguns ports mitjans i petits de la Mediterrània occidental que formen part de l’associació dels ports de creuers a la Mediterrània (Medcruise), s’han unit al projecte ‘Boutique Ports’.
“Esta iniciativa va adreçada a un públic exigent, d’alt poder adquisitiu, que acostuma a viatjar amb creuers de luxe a la recerca de destinacions singulars. Els passatgers podran fer rutes per estos ports i visitar els encants culturals, històrics i els valors naturals de les seues ciutats i les seues destinacions”, explica Ports de la Generalitat en una nota de premsa.
Les autoritats portuàries, els ports i les institucions que participen en esta iniciativa són: Ports de la Generalitat, que participa amb els ports de Palamós, Roses i Sant Carles de la Ràpita; la Cambra de Comerç French Riviera amb el port de Niça (França); l’Autoritat Portuària de Balears amb el port de Maó; l’Autoritat Portuària de Piombino i d’Elba amb el port de Portoferraio (Itàlia), l’Autoritat Portuària del Nord de Sardenya amb el port d’Olbia (Itàlia); i el port de Sété (França).