El President de la Cambra de Comerç de Tortosa, Jose Maria Chavarria, ha intervingut este matí a la reunió de la Taula Estratègica Catalana del Corredor Mediterrani celebrada al Palau de Pedralbes de Barcelona. Chavarria ha exigit, en este marc, la construcció de l’autovia A-7 i la gratuïtat de l’AP-7, tot destacant que “a les Terres de l’Ebre tenim un dèficit d’infraestructures acumulat en dècades que incidix greu i negativament en la nostra economia i impedix atreure noves inversions”. “Malgrat generar energia nuclear amb quatre reactors al territori, no tenim un cost energètic discriminat, en sentit positiu”, ha lamentat. També ha volgut remarcar les mancances, amb un ineficient transport de mercaderies viàries i ferroviàries i en els accessos al port de La Ràpita.
Pel que fa a la carretera N-340, que transcorre per tota la costa mediterrània espanyola des de Puerto Real, a Cádiz, fins la Jonquera, a Girona, amb un volum de trànsit per les Terres de L’Ebre de més de 16.000 vehicles diaris -dels quals més de 5.000, són de gran tonatge-, ha recordat que esta via és de les més perilloses de tot l’Estat, on han mot moltes les persones.
En este sentit, ha insistit en que “per solucionar el problema de congestió es va planificar i es va construir la autovia A-7 en pràcticament tot el corredor mediterrani, però, al tram de l’Ebre, concretament entre el Coll de Balaguer a la Província Tarragona i La Jana, a la província de Castelló, malgrat estar planificada no hi ha cap previsió econòmica ni d’inici d’obres”.Al maig del 2006, ara fa 10 anys, es va establir un acord entre els municipis del Baix Ebre i Montsià, sobre el traçat de la futura via ràpida, A-7, ha senyalat, i malgrat el temps transcorregut, “de la construcció del tram de l’autovia A-7, entre Hospitalet de l’Infant i La Jana, encara no se’n sap res”. A més a més, l’any passat, el ministeri de Foment va anunciar la construcció de cinc rotondes en diferents llocs de la CN-340, fet que, sumat a una ratlla contínua entre el Coll de Balaguer i L’Ampolla, “ha comportat un alentiment de la velocitat comercial i ha convertit esta via en un “boulevard” on els vehicles industrials tenen cada cop més complicada la circulació augmentant més el caos circulatori”.
Per tot, ha volgut reivindicar que “des de La Cambra de Tortosa, fins que no es pose en marxa el desdoblament de la N-340 en forma d’autovia A-7, exigirem la gratuïtat de l’autopista AP-7 des d’Ulldecona fins L’Hospitalet de L’Infant per a tots els vehicles d’una manera immediata, així com la dotació de partida pressupostària suficient per a l’inici de les obres de la A-7 entre la Jana i l’Hospitalet de L’Infant. Així mateix demanem una política discriminatòria en positiu per fer un reequilibri territorial a nivell d’infraestructures en general per a les Terres de l’Ebre.”, ha dit.
La reunió de treball, que ha estat encapçalada pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont, també ha comptat amb la participació dels consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i de més d’un centenar d'agents econòmics i socials i administracions.
El president de la Cambra de Comerç de Tortosa exigix l'A-7 i la gratuïtat de l'AP-7
Jose Maria Chavarria ha intervingut este matí a la reunió de la Taula Estratègica Catalana del Corredor Mediterrani celebrada al Palau de Pedralbes

- El president de la Cambra, en la seua intervenció en la reunió que ha tingut lloc este matí. -
- Cambra de Comerç
Ara a portada
Publicat el 25 de maig de 2016 a les 18:52
Actualitzat el 25 de maig de 2016 a les 21:12
Et pot interessar
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Societat Jesús Serrano guanya el novè Premi de Narrativa Breu Ciutat d’Amposta
-
Societat Álex Ubago i Bebe, els reclams del Primavera DO Terra Alta, a Batea