
El cap de setmana passat es va celebrar al petit poble d’Ilonse (Provença, França) la primera trobada cultural internacional dels jugadors de morra, «Mourramoundo» on van participar membres d'associacions morreres de 12 regions de la mediterrània: Sardenya, Còrsega, Trentino, Savoia, Croàcia; Eslovènia; Niça, Quatre Cantons, Piemont, Friül, Ligúria i Catalunya, representada pels rapitencs Morràpita.

El campionat, celebrat dissabte 23 d'agost, va comptar amb 40 parelles vingudes de les diferents regions, dividides en vuit grups i que es disputaven dos llocs classificatoris per cada grup. La parella rapitenca formada per Sergio Sànchez (Tempo) i Joan Ramon Ferré (Mosquit) van arribar a una disputadíssima final, que van perdre en front de la parella campiona de Sardenya.

A més d’este segon lloc, la parella formada per Àngel Fibla (Pepe grua) i Cisco Balagué (Maleta) van quedar en tercer lloc de la segona volta (setens a la general) i Olivia Alucha va obtenir el premi a la millor jugadora.
“Estem molt contents del paper que hem tingut en este campionat i també pel fet de veure com de respectada és la morra de la Ràpita fora de les nostres fronteres”, explica Balagué. Durant una de les conferències de la trobada, les regions convidades es van mostrar “molt sorpreses” pel fet que la Ràpita ja faça 32 anys que fa campionats oficials d’este joc ancestral. “Allà els que feia més anys que organitzaven campionats ho feien potser des de feia 14 anys. Es van quedar parats”, afirma el representant de Morràpita.
La morra és un joc tradicional jugat amb les mans que consistix a encertar la suma de dits mostrats entre dos jugadors d'equips contraris. Les primeres referències del joc es troben en l'antic Egipte. A la Ràpita es practica des de temps immemorials, tradicionalment era un joc practicat pels pescadors a les tavernes. Des de fa alguns anys, una nova generació de jóvens integrats a Morràpita s'ha encarregat de promocionar-la i realitza a l'any fins a 4 campionats.
