
El Col·legi de Periodistes va celebrar el passat divendres els Premis Micro 2013, amb la periodista Maricel Chavarria com a convidada, els alcaldes aprovats en el Mapa Infoparticip@, i acomiadant i donant la benvinguda a l’antiga i la nova Juntes.
En aquesta 8a edició dels Premis Micro han estat escollits guanyadors La Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sénia, pel que fa al Micro Obert, i el Gabinet de Premsa de l’empresa ESCAL-UGS, encarregada de desenvolupar el projecte Castor d’emmagatzematge de gas subterrani, pel que fa al Micro Tancat. L’encarrega del Gabinet de Premsa d’ECAL-UGS, Amparo Hernández, va refusar, però, recollir el seu guardó.
La periodista tortosina Maricel Chavarria, Cap de la Secció de Cultura de La Vanguardia, va reflexionar sobre la situació dels mitjans i de la professió en general, donant peu a un breu intercanvi de parers sobre aquest tema. Per a ella, la societat s’ha acostumat a consumir informació de poca qualitat a través de la xarxa, mentre que els mitjans on-line no han trobat encara la fórmula de la sostenibilitat econòmica.
La presidenta de l’antiga Junta, Amparo Moreno, va referir-se a aquest tema opinant que el projecte Infoparticip@ també és una eina útil enfront de la crisi dels mitjans. Per la seva banda, la nova presidenta a les Terres de l’Ebre, Sílvia Tejedor, va manifestar que la gran precarietat laboral actual no dóna les eines que calen i que els periodistes estan lligats de mans i peus. Per a la nova presidenta, el que s’ha de procurar és que la societat tinga criteri, ja que la informació ja la té, i que a les Terres de l’Ebre el periodisme seguisca tenint veu i no mora.
A la taula de debat hi era també el tresorer de l’antiga Junta, Josep Baubí, que aquell mateix dia havia guanyat en primera instància el judici pel seu acomiadament de Catalunya Ràdio.
Després d’aquest debat i del lliurament dels Micro 2013, en nom dels membres de l’antiga i la nova Juntes es va entregar a Amparo Moreno una ceràmica de Micro Obert, en reconeixement dels seus vuit anys al capdavant del Col·legi al territori.
L’acte va cloure amb el lliurament d’uns diplomes als cinc alcaldes que en el Mapa Infoparticip@ sobrepassen el 50% d’indicadors positius pel que fa a la qualitat i la transparència informativa en els seus webs municipals. Tortosa, Ascó, Flix, L’Ametlla de Mar i La Sénia són els consistoris que apareixen en color verd en el Mapa.