El SEM expedienta l'empresa que presta el transport sanitari no urgent a l'Ebre per incidències i retards

L'empresa Ambulancias Egara va traslladar el centre de coordinació de Tortosa a Tarragona i segons els treballadors la demanda de serveis es va «multiplicar per cinc»

  • Segons els treballadors, mig centenar de pacients no han pogut ser traslladats per fer-se proves o rebre tractaments esta setmana -
Publicat el 19 de maig de 2016 a les 08:00
El Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) ha obert una expedient informatiu a l'empresa que presta el servei de transport sanitari no urgent a les Terres de l'Ebre, Ambulancias Egara. El SEM vol esclarir què ha passat amb la programació i coordinació d'este servei després de detectar un seguit d'incidències en els trasllats programats de pacients.

Segons fonts dels treballadors, fa temps que hi ha queixes, però el colofó s'ha donat esta setmana quan mig centenar de pacients no han pogut ser traslladats per fer-se proves o rebre tractaments i molts altres han patit greus retards. S'apunta, com la causa principal, a la unificació, des de fa uns 20 dies, dels centres de coordinació de les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona i Lleida - les tres àrees on presa servei Egara- en un únic centre a Tarragona.

El SEM ha assegurat que ja hi ha el compromís de l'empresa per retornar el centre de coordinació de transport sanitari a Terres de l’Ebre, per tal de millorar la planificació de les rutes establertes. El SEM ha anunciat, a través d'un comunicat, este dimecres, que ha obert un expedient informatiu a l'empresa que presta el servei de transport sanitari no urgent a les Terres de l'Ebre, Ambulancias Egara, amb l'objectiu que ajude a esclarir el malestar i les incidències que s'han acumulat en les darreres setmanes.

El CatSalut està analitzant les queixes enregistrades i reclamacions telefòniques dels pacients i altres incidències detectades que s'haurien donat per la mala coordinació i programació d'aquest servei darrerament. Segons els resultat de la investigació, no es descarta que hi pogués haver un expedient sancionador.

Segons han explicat fonts dels treballadors a l'ACN, el problema s'ha agreujat des de que Ambulancias Egara va decidir, a finals del mes d'abril, unificar en un els tres centres de coordinació del transport sanitari de les àrees on presta el servei - les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona i Lleida-. "Amb l'objectiu de reduir costos", Egara hauria concentrat tota la planificació dels trasllats programats al centre de Tarragona sense augmentar el personal malgrat que la demanda dels serveis a coordinar "es multiplicava per cinc". Les queixes feia temps que es produïen però el límit s'ha superat els últims dies quan més d'una cinquantena de persones no han pogut arribar a les seves proves o tractaments i moltes altres han patit retards.

Els treballadors recorden que s'han arribat a programar trasllats, per a dos i tres pacients, amb rutes tan inapropiades com Flix-Deltebre- Barcelona, o que usuaris que eren traslladats de Barcelona cap a l'Ebre han hagut d'esperar dins del vehicle sanitari mentre es feien altres serveis al Camp de Tarragona. Tot i que remarquen que els principals damnificats han estat els usuaris del transport sanitari no urgent, apunten que també els empleats han hagut d'assumir més hores de treball i una reducció dels temps de descans.