El cap de setmana del 6 i del 7 d’abril, el municipi de Deltebre es convertirà en la capital de l’esport amb una nova edició, l’onzena, del triatló de Deltebre. En total, un miler de participants competiran en les cinc modalitats que donen forma i contingut a una cursa que és referent i que dóna el tret d’inici a la Lliga de Triatlons de Catalunya TriTour.
La prova, com ja va sent habitual, es durà a terme el cap de setmana posterior a Setmana Santa “amb la finalitat de trencar l’estacionalitat turística i continuar dinamitzant l’economia del municipi”, ha destacat l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, durant la roda de premsa de presentació de la prova. Soler ha afegit que “l’aposta que estem duent a terme des de fa anys per enfortir aquesta prova ens permet, per una banda, projectar el nostre municipi com a referent esportiu i, per altra banda, reforçar la marca turística de Deltebre i unir-la a conceptes que generen valor afegit com són l’esport, la salut i el benestar”.
Esta aposta ha permès incrementar de forma exponencial els participants. Així, si bé als seus inicis el triatló comptava amb uns dos-cents participants, actualment s’arriba a la xifra de 1.000 atletes de disset nacionalitats diferents. Una competició, per tant, multitudinària que preveu aplegar a 3.000 persones al municipi, entre participants i acompanyants.
Segons el representant de l’empresa WeFeel i director de la cursa, Kilian Bertomeu, l’èxit d'esta prova “és conseqüència dels atractius de Deltebre, de les característiques de la mateixa prova, les quals faciliten la participació dels atletes, i també de la implicació de l’Ajuntament de Deltebre i dels col·laboradors i col·laboradores que fan possible la seua organització”.
Una prova oberta a tothom
El triatló de Deltebre s’estructura en cinc modalitats diferents atenent el nivell del participant: half, short, olímpic, sprint i aquabike. Esta darrera és una de les novetats d’enguany, ja que els atletes podran participar en la prova sense haver de competir en l’apartat de running.
https://tritour.cat/deltebre .
Com s’ha esmentat anteriorment, la de Deltebre és la primera de les curses de la Lliga de Triatlons de Catalunya TriTour. D’esta manera, i més enllà del municipi deltebrenc, la lliga també visitarà les poblacions d’Amposta, durant el juny, el Pont de Suert, al juliol, i Tossa de Mar, que clourà la competició al mes de setembre.