Segons ha confirmat l’intendent de la regió policial a les Terres de l’Ebre, Josep Maria Estela, els Mossos treballen “per comprovar si hi ha una altra persona entre les runes o no”. Sí que ha confirmat, això sí, que s’hi han trobat restes biològiques humanes escampades entre les runes: “la veritat és que la explosió va ser molt violenta i dins de la recerca científica estem trobant restes humanes”, segons ha reconegut.

Els Mossos han trobat restes biològiques humanes entre les runes. Foto: Sofia Cabanes
Dels ocupants del pis, de moment, se’n coneixen molt poques dades. La única víctima mortal confirmada no ha pogut ser identificada i, per tant, se’n desconeix la nacionalitat. El ferit que va ser salvat d’entre les runes i que es troba ingressat a l’Hospital Verge de la Cinta es troba en estat greu. Fonts veïnals apunten que la casa esfondrada estava habitada per dos germans d’origen magrebí, però la investigació dels Mossos apunta, a partir de les restes que s’hi estan trobant, que hi podria haver una tercera persona en el moment de l’explosió.
Estela ha avançat que la casa on es va produir la explosió “tot apunta que podria ser un habitatge propietat d’un banc i que estava sent ocupada, tot i que encara no es pot confirmar”, ha explicat en una compareixença davant dels mitjans. “Encara estem en la inspecció ocular, a la recerca d’indicis”, ha afegit.

La casa que hi ha just al costat d'on es va produir l'explosió ha quedat força malmesa. Foto: Sofia Cabanes
En qualsevol cas, els Mossos han subratllat que encara “és molt aviat” per determinar si es tractava d’algun tipus de laboratori de drogues o si les bombones s’utilitzaven amb alguna altra finalitat.
El testimoni de l’home supervivent serà clau per esclarir els fets. Segons ha explicat l’intendent, tot i que es troba en estat greu, no es tem per la seua vida. “Serà molt important prendre declaració tan aviat com puguem i que ens expliqui què ha succeït”, ha exposat Estela. L’intendent ha confirmat que el ferit greu és d’origen magrebí, però encara no se n’ha pogut contrastar la identitat.

Sobre la façana de la casa veïna a l'explosió es podien visualitzar este matí algunes restes, no identificades. Foto: Sofia Cabanes
Al voltant de les 23:15 hores una fora explosió, seguida d’un enorme sotrac, va sacsejar la zona d’Alcanar platja. L’ona expansiva es va notar a quilòmetres de distància. Fins i tot a Ulldecona i a les Cases d'Alcanar. La casa on es van produir els fets es troba al carrer Martinenca B, al sector F de la urbanització Montecarlo.

La casa del veí de davant presentava danys en finestres i portes. Foto: Sofia Cabanes
Com a conseqüencia de l’explosició a més de la persona morta i el ferit greu, sis persones més van resultar ferides lleus. Tan sols tres d’elles van ser evacuades a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta. Les altres tres van ser donades d’alta in situ.
Al lloc de l’explosió hi treballaran duran el dia d’avui policia científica i TEDAX amb l’objectiu de recollir proves. De la investigació se n’encarrega la Unitat d’Investigació dels Mossos d’Esquadra al Montsià.