
Perfils d'Instagram de l'Ametlla de Mar i Deltebre. Foto: Cedida
L’Associació de Professionals de Turisme de l’Administració Local de Catalunya ha publicat el rànquing dels perfils d’Instagram que gestionen les diverses Oficines de Turisme. En este, el comptes Turisme Ametlla de Mar i Descobreix Deltebre es situen en cinquena i en la novena posició de tota Catalunya, respectivament, per davant de municipis com Lleida, Salou, Roses, Figueres, etc.
De fet, actualment el perfil de l'Ametlla de Mar té 10.600 seguidors, mentre que el de Deltebre en té més de 5.600.
Per a l’elaboració d’aquesta llista s'ha tingut en compte només el nombre de seguidors i no altres aspectes com són el nombre de fotografies penjades o el nombre de fotografies etiquetades amb un determinat hashtag.
Des de l’Àrea Municipal de Turisme de l'Ametlla, el seu gerent Dami Llaó, destaca que tota la feina es realitza amb el personal propi de l’Àrea i no amb empreses de comunicació com les destinacions turístiques que encapçalen el rànquing. “La gran majoria té grans pressupostos i tenen ‘community manager’ externs que els hi gestionen les xarxes i nosaltres no. Això ens fa valorar molt positivament la feina que estem fent” destaca.
Només la capital catalana supera a l’Ametlla de Mar en àmbit de municipis. En la primera posició es troba el perfil de Catalunya Experience amb 119.265 seguidors, en la segona Barcelona amb 21.512, en la tercera Costa Brava – Pirineu amb 15.234 i en la quarta la demarcació de Barcelona amb 11.666 seguidors.
“Creiem que és el camí perquè La Cala estigui present a tot arreu” comenta el gerent de l’Àrea Municipal de Turisme qui dóna les gràcies “a tots els seguidors que fan fotos cada dia perquè sense ells no haguéssim pogut arribar on hem arribat”. A data d’avui, els perfils socials turístics de l’Ametlla de Mar compten amb més de 50.000 seguidors: més de 35.000 a Facebook, 5.300 a Twitter i 10.500 a Instagram.
Per la seua banda, la tinent d’alcalde de Dinamització Econòmica i Enfocament Turístic de Deltebre , Anna Giménez, ha destacat que “continuarem treballant en totes aquelles eines que aporten un valor afegir a la promoció i difusió turística del nostre municipi”. De fet, Giménez ha avançat que actualment s’està gestionant el projecte d’una nova plana web de turisme de Deltebre.
Aquest rànquing també incorpora una altra classificació: els comptes de turisme que més m’agrada tenen a les seves fotografies. En este cas, els perfils de l'Ametlla de Mar i Deltebre es situen en una meritòria cinquena i sisena posició respectivament per davant, per exemple, dels comptes de Tarragona, Girona, Lleida, Salou o Valls.