La campanya s’ha dissenyat amb l’eslògan “Viu els ports”, per mostrar els ports com a instal·lacions preparades, obertes, segures, sense massificació, idònies per a l’estiu i la tardor, que ofereixen als visitants una àmplia oferta d’activitats. La campanya engloba els 45 ports gestionats per la Generalitat i vol ser una entrada d’aire fresc per ajudar a reactivar l’activitat dels ports, afectada per la situació actual.

Vista aèria del port de la Ràpita. Foto: Cedida
El director general de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez Comes, ha valorat el llançament d’aquesta campanya: “Aquest estiu els ports ebrencs són una bona alternativa per al turisme de proximitat perquè es pot sortir a navegar en família o amics, practicar activitats nàutiques, visitar la subhasta de peix o assaborir els productes de quilòmetre zero".

Caixa de galerews. Foto: Cedida
Ports de la Generalitat ha establert una línia estratègica per potenciar els ports catalans des de tres eixos:
1._L’impuls a les infraestructures portuàries que s’estan potenciant, modernitzant i adaptant al canvi climàtic.
2._L’establiment de mesures econòmiques per pal·liar els efectes econòmics de la crisi sanitària en els usuaris, gestors i agents portuaris.
3._La promoció per donar suport a l’activitat portuària i ajudar a reactivar-la.

LLotja del port de la Ràpìta. Foto: Cedida
La campanya
La nova campanya va destinada al mercat de proximitat i vol convidar els turistes a conèixer millor els ports i la seva activitat. En el cas dels ports ebrencs, l’objectiu és que els ciutadans i les ciutadanes s’animin a anar als ports per gaudir d’un espai a l’aire lliure com és el mar, llogar un vaixell per hores per descobrir la costa ebrenca; practicar activitats com ara, la vela, el windsurf o el caiac; visitar les instal·lacions pesqueres i la subhasta del peix; tastar el peix de la costa ebrenca als restaurants dels fronts portuaris; i moltes més activitats que es poden fer en els ports. Gómez Comes ha valorat que “la campanya vol mostrar una oferta marítima de proximitat, fàcilment accessible, sense aglomeracions que permet consumir localment i ajudar a reactivar l’economia de la costa ebrenca i del conjunt de la costa catalana”.

Vela lleugera. Foto: Cedida
La promoció es compon d’un vídeo, bàners, anuncis i creativitats, entre altres. Així mateix, la campanya “Viu els ports” es difon entre mitjans de comunicació generalistes i especialitzats, online i offline, plataformes turístiques i nàutiques i xarxes socials.
El vídeo mostra una família que va a un port, lloga un vaixell, mira la descàrrega del peix i assaboreix els peix de llotja en un dels restaurants del port. És una petita mostra del gran ventall d’activitats que es poden fer en els recintes portuaris. Si us el voleu descarregar, aquí teniu l’enllaç del vídeo.