Els transportistes reclamen la gratuïtat immediata de l'AP-7 en els trams de l'N-340 on no hi ha autovia

Temen que l'alliberament d'autopistes porte una "lletra petita" que conduïsca a l'eurovinyeta

  • Aparcament de vehicles pesants a Riuclar, a Tarragona, este dilluns. -
Publicat el 18 de juny de 2018 a les 18:52
Actualitzat el 18 de juny de 2018 a les 21:59
Els transportistes de la demarcació de Tarragona reclamen que s'aplique de manera immediata la gratuïtat a l'AP-7, sense esperar a l'extinció de la concessió, en aquells trams de l'N-340 en què no hi ha alternativa de franc. El president de la Federació d'Auto Transports de la província de Tarragona (FEAT), Josep Lluís Aymat, ha afirmat a l'ACN que això "sí que donaria resposta als morts, la inseguretat i al fet que han convertit l'N-340 en un camí de carros, amb rotondes, que només pretén incentivar el trànsit cap a l'AP-7". El sector ha rebut amb escepticisme la confirmació del govern espanyol sobre l'aixecament dels peatges de les autopistes que finalitzen la seua concessió, ja que tem que l'alliberament de les autopistes vinga acompanyat de la instauració d'altres fórmules, com l'eurovinyeta.

Segons Aymay, "és massa bona notícia per creure-s'ho" i caldrà llegir "la lletra petita". Per això, ha demanat que el govern espanyol obre una interlocució mitjançant el comitè nacional del transport que permeta tranquil·litzar el sector: "que no s'anunciï que t'estalviaràs diners en peatge per cobrar-te després quatre o cinc vegades més en l'eurovinyeta". Si és així, alerten els transportistes, els ingressos es veurien "multiplicats" i fins i tot podrien suposar "un volum de pagaments" més gros que el destinat ara als peatges.

En el cas de l'AP-7 entre Tarragona i la Jonquera, la concessió venç del 31 d'agost del 2021 i, entre Alacant i Tarragona, el 31 de desembre del 2019. El sector creu que, mentrestant, no s'ha d'aplicar l'acord que fixa el desviament obligatori de camions de l'N-340 cap a l'autopista, mitjançant un sistema de bonificacions, tal com recull l'acord per reduir la sinistralitat i el col·lapse en aquesta via.

Per als transportistes, esta proposta, que s'havia hagut de començar a aplicar a principis d'any, és "un nyap". Per això, per Aymat, cal aplicar la gratuïtat amb "la màxima urgència" sense esperar que s'extingisquen les concessions, en aquells trams en què no s'ha construït una alternativa gratuïta a l'AP-7 en paral·lel a l'N-340.

"L'N-340 no té res a veure amb el que hauria de ser una nacional", ha apuntat Aymat, que creu que Foment, amb la projecció i construcció de rotondes, a més de la doble ratlla contínua, vol fer "desviar obligadament cap a l'autopista" els vehicles per "fer més sucosa la concessió d'Abertis".