
La gratuïtat immediata de l'autopista AP-7 és la mesura que reclamen amb urgència els veïns. Foto: Sergi Aznar
Una llarga cua de vehicles, majoritàriament camions, però sobretot cridar l’atenció, com pretenien, és el que han aconseguit entre les més de 150 persones que avui han acudit a la convocatòria de les Federacions d’Associacions de Veïns d’Amposta i Tortosa per tallar la circulació a la carretera N-340. El tall, que s’ha allargat durant 45 minuts al límit dels termes municipals d’Alcanar i Vinaròs, respon a la reivindicació d’aconseguir la gratuïtat de l’autopista AP7, al seu pas per les Terres de l’Ebre, com a mesura més ràpida i efectiva per aturar la sinistralitat de la N-340, amb una xifra que parla sola: 66 morts en 5 anys.

Els presidents de les Federacions de Veïns convocants. Foto: S. Aznar
“La idea és no aturar-nos, ser una gota malaia per a que el govern de l’estat i el govern de la Generalitat se’n donen compte que aquí hi ha un problema greu, que la gent es dixa la vida a la carretera i que la solució és fer l’autopista gratuïta ja”, ha exigit el president de la Federació tortosina, Josep Baubí, qui també ha demanat a la gent de les Terres de l’Ebre que vaja sumant-se a les properes mobilitzacions.

El tall de trànsit s'ha allargat durant 45 minuts. Foto: S. Aznar
A la protesta s’hi ha afegit alguns alcaldes, com el de l’Aldea, la Ràpita i el Perelló, i també representants de partits polítics com la CUP, CiU, el PSC i ERC. Igualment li han donat suport els sindicats UGT, CCOO i USOC de les Terres de l’Ebre. La cua de vehicles ha arribat des del riu Sénia fins a la cimentera Cemex i continuava pel terme de Vinaròs.