Els vigilants aturen l'ocupació del BBVA a Tortosa per part de la PAH

Publicat el 24 de març de 2014 a les 12:36
https://pbs.twimg.com/media/BjfTEIPIgAEa0og.jpg:large

La PAH de les Terres de l'Ebre, i en suport i solidaritat amb la PAHC de Sabadell, s'ha sumat a la campanya de bloqueig i ha intentat ocupar este matí l'oficina del BBVA de Tortosa. En arribar, els membres de la PAH s'han trobat amb dos vigilants de seguretat del BBVA a la porta, que els han impedit l'entrada a l'oficina i "han agredit una companya", denuncien. L'acció al carrer però, s'ha dut a terme al carrer.

El dimarts 4 de març la PAHC de Sabadell va ocupar la seu de BBVA per demanar que l'entitat retirés els avals de 10 casos que "tenen en comú la falta d'informació i l'engany al que han estat sotmesos els avalistes, sovint gent gran amb habitatges ja pagats amb el fruit d'anys de treball", segons explica la PAH de les Terres de l'Ebre en nota de premsa. Per cada un d'estos casos, "el banc pretén quedar-se amb dos habitatges i enviar generacions d'una mateixa familia al carrer".

Durant més de dues setmanes la PAH de Sabadell ha ocupat l'entitat, fent-hi nit i "suportant la pressió del banc per fer-los fora". "El banc ha jugat tant brut com ha pogut per fer-los desistir, ha mentit i ha assetjat les 10 famílies negant-se a negociar amb la PAH", lamenten des de la Plataforma.

Finalment, este dijous passat, quan feia 17 dies que durava la ocupació i després de passar les últimes 30 hores amb les portes tancades, sense menjar i sense relleus, la PAHC de Sabadell va decidir sortir de l'oficina "davant la preocupació per la salut de les companyes retingudes".

Per tot això, s'ha convocat en el dia d' avui, dilluns 24, una campanya de bloqueig sistemàtic de les oficines del BBVA a diferents ciutats i pobles del país que marcarà l'inici d'una "primavera d'accions contra el BBVA". "Aprofitem per dir al banc que mentre no s'assegue de nou a negociar amb nosaltres res ens aturarà en assenyalar-los com els criminals que són, cada una de les seves oficines a l'estat seran el nostre objectiu així com els màxims responsables del patiment de les nostres companyes: Aureli Balaguer i Xavier Queralt", manifesta la PAH.