
Una classe magistral per conèixer este mètode innovador. Foto: URV
Un total de 45 estudiants (8 de tercer curs del grau d’Educació Primària i 37 de tercer curs d’Educació Infantil) assistixen avui i demà a quatre classes magistrals per conèixer l’innovador mètode Gordon d’educació. Les classes magistrals, dos per grau, les impartirà Andrea Arasa, graduada superior en Pedagogia Musical per l'ESMuC i que recentment ha completat la seua formació als Estats Units aprofundint en la Teoria de l’Aprenentatge Musical d’Edwin Gordon.
El mètode Gordon es va començar a donar a conèixer l’any passat a Catalunya i l’Estat espanyol arran de la creació de l’Institut Gordon d’Educació Musical a Espanya i es basa en el principi que la música es pot aprendre a través d’un procés semblant a com s’aprèn a parlar. En este sentit aporta novetats molt importants en el camp de l’aprenentatge musical, a partir sobretot de l’audició. L’objectiu fonamental d’este mètode és afavorir el desenvolupament de les aptituds musicals de cada xiquet segons les seues pròpies potencialitats i els seus propis tempos. I promou com a competència fonamental l’audiació (audiation), definida com a capacitat de percebre i comprendre la música en la pròpia ment.
Les classes magistrals que Andrea Arasa impartix al Campus Terres de l’Ebre de la URV busquen donar noves eines i aplicabilitats als estudiants de les assignatures Ensenyament i aprenentatge de la Música 1 i de Llenguatge Musical de la Menció de Música amb la idea que ho puguen aplicar més endavant a les escoles i es puga arribar a incloure en el currículum d’educació infantil i primària. Seran classes de tres hores amb una part teòrica i una part pràctica. Per a la part pràctica faran servir, entre altres materials, un mocador, una cinta tipus gimnàstica rítmica, una pilota de goma, unes maraques i elements similars a un saquet d'arròs o caixeta amb pedretes, la veu i el propi cos.