D'altra banda, el projecte de pop electrònic Nueve Desconocidos portarà el so fosc del post punk i el new wave de finals dels anys 80; Joana Dark aproparà les melodies tradicionals catalanes al context sonor contemporani en clau electrònica, i la productora Claraguilar oferirà un show audiovisual performatiu amb ballarines i un espectacular disseny de llums.
La Niña Jacarandá viatjarà de l’ambient al reguetón i al club deconstruït, i els valencians Versonautas presentaran “Preludi a la Lentitud”, un espectacle de música i poesia que fa una oda al gran mal del segle XXI: estar ocupat. Space Surimi, el grup de hip hop retrofuturista andalús, serà l’encarregat de tancar Eufònic 2022, com cada any, a l’Ermita d'Ulldecona.
Més enllà de l'àmbit musical, Eufònic 2022 ha anunciat una sèrie d’instal·lacions artístiques que reflexionen sobre la relació amb els objectes. L'artista japonesa-coreana Ryoko Akama presentarà una instal·lació artística de gran format al Centre d’Art Lo Pati d’Amposta.
En este sentit, Alfred Porres capgirarà l’ús ancestral de la campana, que es fonia per fer armes, i crearà una campana feta amb casquets de llautó dels cartutxos que fan servir els caçadors del Delta.

Claraguilar actuarà a l'Auditori Sixto Mir de la Ràpita Foto: Pax Buyate