Exprimint el Twitter

Publicat el 26 de febrer de 2013 a les 16:50

Per als que encara no us heu iniciat o esteu 'en ello', Twitter serveix inicialment:
1. Per tafanejar i mantenir-se informat. Els tuits són públics.
2. Fer nous amics. Et permet seguir i contactar amb tothom que sigui present a la xarxa, fins i tot famosos (artistes, polítics, científics, actors, esportistes, escriptors...). De fet, Twitter disposa d'un sistema de verificació de comptes (http://twitter.com/help/verified).
3- Connectar amb persones amb idees afins, ja siguin aficions, professions, entreteniments, universitats...
4- Activisme. Per reclutar gent amb una idea política, social o cultural comuna. El 80 % de les ONG o plataformes socials utilitzen Twitter per donar a conèixer les seves accions.
5- Planificar i retransmetre esdeveniments i fer-los públics.
6- Màrqueting i desenvolupament de negocis. Per tal d'arribar al públic o adreçar-te directament a consumidors o prescriptors de marca. Twitter és una excel•lent eina de comunicació per als negocis.

7- Reputació personal i professional. Ens permet donar-nos a conèixer professionalment, buscar noves oportunitats laborals, crear xarxa de contactes i redirigir tràfic cap a la nostra web o el nostres bloc personal (caçatalents o headhunters).

Però si el que es vol és utilitzar Twitter com una eina de màrqueting, el primer que cal fer és definir els nostres objectius i planificar degudament les accions per aconseguir-los. Què pretenem? Crear marca personal, construir relacions, posicionar-nos, obtenir visibilitat, notorietat, liderar idees, estimular el màrqueting social o el màrqueting viral? Avui Twitter és emprat per les empreses des de per fer l'atenció al client, com a canal de vendes, fins a per millorar les relacions públiques, com a canal de pagament i per millorar la productivitat interna. No hi ha massa diferència entre utilitzar el Twitter amb motius empresarials o per a la nostra promoció personal. Es tracta sempre d'investigar el que fan els altres i donar a conèixer el que podem aportar. La primera tasca és important, ja que ens serveix per recaptar idees, identificar persones rellevants, conèixer persones influents i crear una xarxa de contactes que ens pugui servir d'ajuda i suport. I és que Twitter et permet veure els resultats a temps real, arribar als clients d'una manera directa, obtenir retroacció. I tot a un cost relativament rendible.

I dit això, només ens cal paciència i acció. Si al principi Twitter pot atabalar per la gran quantitat d'informació, propostes, activitat i persones que hi ha... amb la pràctica veuràs que és molt fàcil destriar el gra de la palla i que tot sorgeix de manera tan automàtica com quan condueixes un cotxe.

I per a aquells que voleu exprimir encara més el Twitter. Aquí us deixo un seguit d'eines que segur que us fan la conducció més fàcil:
Tweetstats. Ofereix estadístiques del nostres tuits i dels d'altres usuaris.
Twittercounter. Et dóna estadístiques de l'ús de Twitter i ginys per afegir-los a la teva pàgina web o al teu bloc. Per presumir de nombre de seguidors, per exemple.

Twitter Analyzer. Presenta dades i gràfics sobre l'activitat del compte des de qui et fa retuit, qui escriu sobre tu, estadístiques de comportament i tot amb boniques gràfiques.
Klout. Et proporciona el grau d'influència a la xarxa.
Retweetist. Mostra els retuits més populars del moment.
Hootsuite. Et permet programar per dia i hora els teus tuits i també de diferents comptes com ara Twitter, Facebook, LinkedIn...
Twilert. T'envia informes diaris, setmanals o mensuals de les alertes o els temes de recerca que programis.

Si voleu llegir més articles de Maite Ruiz, també podeu fer-ho al seu blog.