Els Bombers van donar per extingit cap a les nou de la nit d'este dimarts l'incendi forestal que cremava des de dilluns al migdia a la serra de Tivissa, a la Ribera d'Ebre. Des que es va controlar, cap a les deu del matí, deu dotacions dels Bombers, amb GRAE i Equips de Prevenció Activa Forestal (EPAF), havien seguit remullant la zona fins que van aconseguir apagar el foc del tot.
Segons les darreres informacions dels Agents Rurals, l'incendi ha afectat una superfície aproximada de vuit hectàrees i hauria estat provocat per una negligència en una crema de restes vegetals. De fet, els Mossos van detenir un veí de Tivissa com a presumpte autor d'un delicte d'incendi forestal, que ha quedat en llibertat després de passar a disposició judicial.
Els efectius han treballat intensament en este incendi que ha estat condicionat per l'orografia del terreny, de difícil accés, i per la conducció del vent que ha bufat amb intensitat a la zona, segons ha explicat Bombers. El cos es va trobar amb un foc que cremava en alta intensitat i que llençava focus secundaris, fet que els va fer preveure un potencial d’unes 200 hectàrees a l’inici de l’incendi.
El dispositiu d’extinció ha comptat, a més, amb diverses patrulles dels Mossos d’Esquadra i de la Policia Local, així com membres de les Agrupacions de Defensa Forestal, efectius del Cos d’Agents Rurals i del Sistema d’Emergències Mèdiques.
Incendi a Tortosa
Els Bombers de la Generalitat també han donat per extingit l'incendi de vegetació declarat a prop de la Bassa de Collades, a la zona de la Fullola de Tortosa. El foc es va donar per extingit a les 22.29 hores, segons ha informat el cos d'emergències. Segons els Agents Rurals les flames van cremar 1,5 hectàrees. L'incendi es va declarar a primera hora de la tarda.
Extingits els focs forestals de Tivissa i de la Fullola, a Tortosa
Els incendis han cremat 8 i 1,5 hectàrees respectivament

- Imatge aèria del foc a Tivissa -
- Bombers de la Generalitat
Ara a portada
Publicat el 28 d’octubre de 2020 a les 09:24
Actualitzat el 28 d’octubre de 2020 a les 09:34
Et pot interessar
-
Societat Instal·len càmeres lectores de matrícules a l'Ampolla
-
Societat L'Hospital Comarcal d'Amposta, pioner en cirurgia ginecològica avançada sense cicatrius
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents