L’activitat pesquera de Sant Carles de la Ràpita, una de les més importants de Catalunya, genera grans fluxos de mobilitat al voltant de la llotja, on s’ubica la zona de càrrega i descàrrega i distribució del peix. En este espai, els accessos i l’organització viària esdevenen fonamentals, ja que coincideixen els vials interns del port amb espais de treball, amb un gran fluix de vehicles propis de l’activitat i zones d’aparcament. En estes zones de treball, es generen cada tarda trànsits paral·lels entre vehicles dels peixaters, distribuïdors i pescadors i els autobusos dels visitants.
Regular la circulació rodada
La urbanització ha comprès l’ordenació dels diferents vials i rotondes d’accés per regular la circulació i la segregació dels fluxos de mobilitat de la zona. La nova ordenació ha permès delimitar la zona d’estesa de les xarxes pesqueres, els passos de vianants, els accessos i les àrees d’aparcament. S’han delimitat tres espais d’aparcament per a vehicles en general, vehicles de peixaters, grans camions i autobusos.
Per distingir les zones de treball, s’han utilitzat diversos paviments i pilones de diferent tipologia. L’actuació s’ha completat amb una nova senyalització horitzontal i vertical de l’espai. També s’ha instal·lat una nova xarxa d’evacuació d’aigües pluvials.

Foto: Cedida