#elvalordelespersones aquest és el lema de la setena Fira Àgora promoguda i organitzada per l’Ateneu Cooperatiu de les Terres de l’Ebre i l’Ajuntament d’Ulldecona, als quals s’han unit per primer cop els altres Programes d'Economia Social del territori: l'Era_Comunalitat d'Amposta i Ocell de Foc. Sota este hashtag la fira, que tindrà lloc el dissabte 13 d’abril a Ulldecona, vol posar el focus en les cures, unes tasques que generen béns i serveis pel benestar físic i emocional de les persones però que sovint han estat invisibilitzades, precaritzades, feminitzades i lligades a l’àmbit intrafamiliar.
La fira vol mostrar que les tasques de les cures van molt més enllà dels moments excepcionals en què es necessita ajuda per una malaltia i més enllà de l’àmbit familiar, «les persones tenim un valor i aquest valor es mostra a través dels afectes, temps i energies que ens dediquem entre totes i són atencions que rebem des que naixem i durant tota la vida», asseguren les organitzadores.
És per això que la Fira Àgora vol traure les cures al carrer, visibilitzar-les i col·lectivitzar-les, segons les organitzadores, «per a mostrar aquesta interdependència de les persones, el fet que ens necessitem els uns als altres constantment i que ser un col·lectiu ens fa més forts». Idees que es plasmen en tots els projectes d’economia social, de cooperativisme i d’activisme que es podran conèixer en l’espai firal.
La Fira Àgora vol visibilitzar la feina de les cures, una tasca feminitzada i precaritzada
Per primer cop se sumen a l’organització del certamen els altres dos programes d’Economia Social del territori

- Presentació de la setena edició de la Fira Àgora a Ulldecona -
- Cedida
Ara a portada
Publicat el 04 d’abril de 2024 a les 11:25
Actualitzat el 09 d’abril de 2024 a les 16:50
Et pot interessar
-
Societat El SEAT Arona incorpora peces fetes amb closca d’arròs del Montsià
-
Societat Tortosa prepara la campanya de donació de sang i plasma més gran de l'any
-
Societat L'hospital d'Amposta lluita contra l'ús excessiu de pantalles entre els pacients més menuts
-
Societat Crítiques dels docents de català i ciències per la reforma del currículum de batxillerat