Flix, indignat per la inversió d’Ercros en una planta de clor a Sabiñánigo

Publicat el 17 de març de 2016 a les 20:39
Actualitzat el 18 de març de 2016 a les 15:19

La junta de portaveus s'ha mostrat molt crítica amb la decisió d'Ercros. Foto: Ajuntament de Flix


L'Ajuntament de Flix ha expressat la seua “indignació” davant la inversió de 28 milions d’euros que l’empresa Ercros durà a terme en una planta de producció a Sabiñánigo (Aragó), on preveu construir una planta de clor. La Junta de Portaveus del Consistori, afirma en una nota que este anunci d'inversions “només és possible gràcies a la descapitalització continuada dels beneficis històrics de la planta de Flix, que ha vist com la reinversió en la mateixa ha estat nul·la durant els darrers 20 anys”, i exigix que “s'acceleren de forma dràstica els terminis de neteja dels terrenys industrials de Flix fins a la seua totalitat”.

L’Ajuntament flixanco remarca que “la viabilitat de la planta de Flix, amb clients i productes valorats al mercat, passa per una inversió inferior a la que ara es planteja” i sosté que desestimant esta opció, “Ercros desatèn, una vegada més, qualsevol mínima Responsabilitat Social Corporativa envers Flix i el seu entorn, que es veu abocat a una situació d'extrema gravetat ocupacional a curt termini”.

També argumenta que la decisió de tancar la producció de Flix “obeix a raons estratègiques que pretenen desvincular el nom de l'empresa de Flix i els problemes ambientals que la mateixa Ercros hi ha generat”, lamenta que l’empresa haja utilitzat com a excusa “de mal pagador” la justificació de l’anunci de tancament futur per part d’altres empreses del sector. “Estem doncs, davant d'una acció de deslocalització premeditada que no respon a criteris operatius ni econòmics”, critica en la nota.

Així mateix, exposa l'Ajuntament de Flix i la Generalitat de Catalunya estan impulsant un seguit de mesures per a la reindustrialització del municipi que compten amb Ercros com a col·laborador necessari -i forçat- pel que fa a la disponibilitat de terrenys. Sobre este punt, lamenta “l'evident ús propagandístic que Ercros fa d'estes accions, i que en res ajuda al bon fi de les mateixes”.

Vista la disponibilitat de recursos econòmics per part d'Ercros, exigix que s'accelerin de forma dràstica els terminis de neteja total dels terrenys industrials de Flix. L'actitud actual d'Ercros fa sostindre al Consistori que Ercros pretén “que Flix es quede amb els passius ambientals de la seua activitat mentre es traslladen els actius productius a d'altres emplaçaments de l'estat espanyol”. Pet tot, fa una crida a les administracions i agents socials a intensificar l'actual recerca d'alternatives econòmiques que garanteixin el futur del municipi.

Sense interlocutor
A preguntes d’aguaita.cat, el delegat del Govern, Xavier Pallarés, també s’ha referit a un aspecte vinculat al passiu ambiental que  ha generat Ercros a Flix, concretament al procés de descontaminació que ha dut a terme Acuamed a l’embassament, i que s’ha quedat sense acabar des de la detenció de la cúpula de l’empresa estatal per presumpte frau. Pallarès ha admés que arran d’esta problemàtica “no hi ha interlocutor” per conèixer de forma inmediata el futur del projecte. “L’alcalde ha demanat fer gestions a Madrid, però no té interlocutor, perquè tenim un govern en funcions”, ha afirmat. “Hem d’esperar que Madrid es definisca perquè algunes de les obres falta cabar i algunes ni s’han iniciat, i en això estem”, ha afegit Pallarès. Segons el delegat, este “no és un tema que amenace la seguretat de la gent i portarà el seu temps”.