La fundadora del Frankfurt Querol d'Amposta, Rosa Maria Beltri Drago, va rebre este dimarts una de les 19 Medalles al treball president Macià 2023 que va entregar el Govern, en un acte presidit per Pere Aragonés. Rosa Maria va obrir l'any 1971, amb només 16 anys, les portes del Frankfurt Querol, un restaurant de menjar ràpid. Va ser pioner a la ciutat en el tipus de menjar que oferia als seus clients en aquell moment, sempre amb producte de proximitat i de proveïdors del mateix municipi. També va esdevenir un punt de trobada intergeneracional. A finals dels anys 90 va inaugurar un segon establiment de restauració, dedicat als plats combinats. El Frankfurt Querol va servir el seu últim sopar el 14 de març de 2020, quan la pandèmia de la Covid-19 els va forçar a abaixar la persiana de manera definitiva.

El Govern ha concedit la Medalla al treball President Macià 2023 a 19 persones, entre elles l’ampostina com a única ebrenca, i també ha entregat la Placa al treball President Macià a 5 entitats. Estos guardons reconeixen les persones que dins del món del treball hagin destacat per les seves qualitats, mèrits personals o pels serveis prestats en benefici dels interessos generals.
També premien les empreses o organitzacions que hagen destacat en alguna d’estes categories: foment de la creació d’empreses i de l’ocupació de qualitat; responsabilitat social i corporativa; igualtat d’oportunitats en el treball i conciliació de la vida personal, laboral i familiar i corresponsabilitat entre dones i homes dels treballs de mercat i domèstic i de cura de persones.