L'entitat ecologista GEPEC-EdC ha denunciat que la Generalitat autoritze la modalitat de caça 'tirades de lluna'. Es practica al delta de l'Ebre i consistix a caçar ànecs durant la nit aprofitant la llum de la lluna però l'entitat assenyala que els caçadors se salten una doble restricció, el toc de queda i el confinament municipal dels caps de setmana. Des de GEPEC qualifiquen de "tracte de favor" que la Generalitat haja exclòs esta activitat de caça de les limitacions i permeta als caçadors sortir de nit i fer-ho en altres termes municipals. "Això vol dir que un caçador de Barcelona, Lleida o d'on siga pot sortir del seu municipi, en cap de setmana, per anar a caçar de nit al delta de l'Ebre", assenyalen.
La Generalitat justifica esta excepció perquè les tirades per caçar ànecs s'autoritzen de forma excepcional per evitar danys a l'agricultura però des del GEPEC consideren l'argument com a "fals" perquè no es comprova abans si existixen afectacions a l'activitat agrària, es fan a partir de l’octubre "quan l'arròs ja està collit", o es lloguen els espais per practicar esta modalitat, "sovint, a caçadors forans per 2.000 o 3.000 euros la temporada". Els ecologistes també refusen la justificació perquè els caçadors dipositen menjar als arrossars on es faran les tirades "per acostumar els ànecs i provocar que es desplacen durant la nit des de les llacunes naturals fins als arrossars, on seran tirotejats".
L'entitat exigix una rectificació a l'administració i que es "depuren responsabilitats" per haver autoritzat una modalitat de caça que "vulnera les restriccions establertes per la pandèmia". Denuncien que l'administració busca pretextos per afavorir les activitats i el lobby dels caçadors i posa els drets del col·lectiu "per sobre dels de la resta de mortals".
GEPEC-EdC denuncia que es permeta caçar ànecs al Delta de nit durant el toc de queda
L'entitat assenyala que la modalitat tampoc compleix amb les restriccions del confinament municipal els caps de setmana
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 04 de novembre de 2020 a les 16:35
Actualitzat el 04 de novembre de 2020 a les 16:39
Et pot interessar
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients